י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איש המפתח

מנסור עבאס בהופעת חייו: נושא תפילה לחיים משותפים

מנסור עבאס בהופעת חייו בטלוויזיה בישראל פתח בנאום דתי-איסלאמי ופחות פוליטי | התייחס לחגים של שלוש הדתות: פסח, פסחא ורמדן | דיבר על דו-קיום ולא הזכיר במילה את הבעיה הפלסטינית | לא סיפק את הכותרת הברורה שציפו לה בימין ובשמאל

מנסור עבאס בהופעת חייו: נושא תפילה לחיים משותפים
מנסור עבאס צילום: דוד כהן, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'רע"מ' מנסור עבאס הפך לסחורה הפוליטית הכי חמה על המדף. הערב (חמישי) פתח האיש בקריירת הסולו שלו במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בעיר נצרת. בכל המסכים בישראל שידרו כולם את רק אדם אחד, כיאה לאיש המפתח של הקואליציה הבאה.

יו"ר רע"מ נשא נאום מאופק ומעט מפתיע בהתחשב בעובדה שלא הזכיר את הבעיה הפלסטינית, נושא ליבה עד כה אצל חברי הכנסת הערבים בישראל.

עבאס לא אמר על מי ימליץ, אך דבריו כוונו גם לעבר המאזין הימני, בדרך אולי לשיתוף פעולה ראשון והיסטורי בין הליכוד למפלגה האסלמית.

בדבריו אמר: "אני נושא תפילה לחיים משותפים על בסיס שיוויון אמיתי. אני מושיט יד בשמי ובשם חבריי והציבור הערבי שבחר בנו כדי לייצר הזדמנות לחיים משותפים".

מנסור עבאס הוסיף: "אני איש התנועה האסלאמיות דוגל בחזון של שלום וסובלנות. אני עומד כאן ומבקש לומר שהגיעה העת וזה הזמן להקשבה לאחר. חרטנו על דגלנו לקדש את החיים ולתעב את האלימות".

"אני לא פסלתי איש, הגישה שלי היא מה כן ופחות מה לא. אינני רוצה להיות חלק משום גוש בימין או השמאל" סיכם עבאס.

חבר הכנסת המיועד, איתמר בן גביר, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, מסר בתגובה לדבריו של מנסור עבאס: נאום מנסור עבאס מנסה להציג כ- "דובי חמוד" את מי ששייך לתנועה האיסלאמית, תומך בחמאס, ומקדש רוצחי תינוקות. קואליציה שתישען על עבאס תהיה הסוף של הימין ואין לנו מנדט לפעול כך. וקואליציה עם המשותפת ומרצ תשלח את בנט וסער הביתה ואין להם מנדט לפעול כך. אני קורא לכל שותפנו בימין להקים יחד ממשלת ימין מבלי להתבסס על התנועה האיסלאמית תומכת החמאס".

מנסור עבאס בחירות 2021 איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד