י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חומת ברזל

גנץ באיגרת: אין יותר שר משפטים למדינת ישראל

נתניהו שרוי במלכוד. מחד תיקיו המשפטים מונעים ממנו לעסוק במינוי שר משפטים. מאידך הספיקה תקופת ניסנקורן במשרד | גנץ מסיים הערב את כהונתו הזמנית, ותקף את נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו

גנץ באיגרת: אין יותר שר משפטים למדינת ישראל
בני גנץ צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחד מסלעי המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשותפו החליפי בני גנץ, הוא סאגת מינוי שר למשרד משפטים. משרה אותה מילא גנץ מעת עזיבתו של אבי ניסנקורן.

נתניהו עצמו שרוי במלכוד. מחד תיקיו המשפטים מונעים ממנו לעסוק במינוי השר. מאידך הספיקה תקופת ניסנקורן במשרד. היום (חמישי) מסיים גנץ את כהונתו הזמנית במשרד המשפטים. ובצל הסאגה הוא גולל את נקודת מבטו בנושא בחשבון הפייסבוק שלו.

"זה היום האחרון שלי בתפקיד שר המשפטים", כתב גנץ שהוסיף וסיפר: "מהיום בחצות, אין יותר שר משפטים למדינת ישראל, מצב תקדימי אליו גורר אותנו ראש ממשלה נאשם בפלילים שמנסה להימלט ממשפט ועל הדרך לא בוחל בשום אמצעי לריסוק מערכת אכיפת החוק. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה במדינה אם כחול לבן לא הייתה לוקחת לו חצי ממשלה ובולמת כל צעד הרסני שקידם".

עוד הוסיף: "ראיתי מתוך המשרד, עד כמה שיקול דעתו של נתניהו אבד. הניסיון שלו לפרק את שלטון החוק ולברוח ממשפט השתלט על כל שיקול ענייני".

"כתבתי לעובדי המשרד באיגרת ששלחתי להם, ואני אומר גם לכם - גם בהיעדר שר, אמשיך לתת גיבוי מלא לגורמי המקצוע ושומרי הסף כדי להגן על הדמוקרטיה שלנו, לא ניתן לו לפגוע בליבה של הדמוקרטיה הישראלית, וכל ניסיון להצר את צעדיהם או לפגוע בכם, יתקל בחומת ברזל שאציב בתוך הממשלה" סיכם גנץ.

בתוך כך, ב'חדשות 13' מנו את ההשלכות של אי מינוי שר משפטים - החל מהלילה ובשל העובדה שבישראל אין שר משפטים קבוע, לא ניתן יהיה לקדם חקיקה ממשלתית או חנינות, להסגיר עבריינים לחו"ל או לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני.

 

בני גנץ שר משפטים בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד