י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקדים

שוטר בריטי הורשע בחברות בארגון ניאו-נאצי

תקדים בבריטניה: שוטר צעיר אך בן 22, הורשע בחמישה אישומים בגין חברותו בארגון ניאו נאצי - קבוצת טרור ימנית קיצונית. עוד הוא מואשם בהגשת בקשה כוזבת להצטרפות למשטרה בכך שלא גילה את חברותו בקבוצה האמורה, והחזקת צילומים פרטיים בניגוד לחוק

שוטר בריטי הורשע בחברות בארגון ניאו-נאצי
השוטר בנג'מין אנאם צילום: משטרת לונדון

חבר מושבעים בלונדון הרשיע שוטר בריטי שהיה חבר בקבוצה ניאו-נאצית אסורה. בנג'מין אנאם נמצא אשם בכל חמשת האישומים שהיו נגדו על ידי חבר מושבעים ביום חמישי, כך אמר נציג בית המשפט הפלילי המרכזי בלונדון ל-CNN.

אישומים אלה כללו חברות בקבוצה הנאצית האסורה, הגשת בקשה כוזבת להצטרפות למשטרה בכך שלא גילה את חברותו בקבוצה האמורה, והחזקת צילומים פרטיים בניגוד לחוק. השוטר לשעבר בן 22 שירת במשטרת המטרופולין בלונדון והוא השוטר הראשון שהורשע בהשתייכות לקבוצת טרור ימנית קיצונית, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

"הציבור מצפה משוטרים שימלאו את תפקידם ברמות הגבוהות ביותר של כנות ושלמות", אמר המפקד הבכיר ריצ'רד סמית' מיחידת הלוחמה בטרור בהודעה לתקשורת ביום חמישי. "למרבה הצער, המחשב האישי של הנאשם לא הראה אף אחת מהאיכויות הללו, ראשית על ידי הצטרפותו ועיסוקו בארגון המשוייך לימין קיצוני, ולאחר מכן כאשר שיקר על קשריו בעבר לקבוצה זו בעת שהגיש בקשה להצטרף למשטרה".

בנג'מין אנאם היה במעקב של בלשי הלוחמה בטרור בפברואר אשתקד במהלך חקירות של ארגוני ימין קיצוני, כך מסרה המשטרה בהודעה לתקשורת, לפני שנעצר בחודש שלאחר מכן.

מהמשטרה נמסר כי מצאו מסמכים על USB והתקנים דיגיטליים אחרים שקשרו את אנאם לקבוצות ימין קיצוני. תיקייה על דיסק און קי נקראה בשם "NA" והכילה קבצים הקשורים לפעולה לא חוקית.

הוא השתתף בפגישה של הקבוצה האסורה בפאב בלונדון במרץ 2016 ובאירועים שונים אחרים עד קיץ 2017, אמרו במשטרה. הקבוצה הפכה לקבוצת הימין הקיצוני הראשונה שנאסרה על פי חוקי הטרור של בריטניה בדצמבר 2016. זוהי עבירה פלילית בבריטניה להיות חבר בארגון, שתואר על ידי משרד הפנים במדינה כ"גזעני ארסי ואנטישמי".

השופט אנתוני לאונרד אמור להגיש גזר דין בהמשך החודש.

משטרת בריטניה ניאו נאצי ימין קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד