י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"תתקדמו עם הפלסטינים"

התנאי שמציב שר החוץ הסעודי להסכם שלום עם ישראל

בעקבות הבטחתו של ראש הממשלה נתניהו במהלך הבחירות כי הוא קרוב להגיע להסכם עם סעודיה על קו טיסות מנתב"ג למכה הקדושה למוסלמים, שר החוץ הסעודי מגיב ומבהיר כי ללא התקדמות במו"מ עם הפלסטינים זה לא יקרה

התנאי שמציב שר החוץ הסעודי להסכם שלום עם ישראל
העיר מכה צילום: Pixabay

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח במהלך מערכת הבחירות קו ישיר בין נתב"ג למכה שנמצאת בסעודיה ונחשבת לאתר מקודש לאיסלאם. אתמול הגיב שר החוץ הסעודי בן פרחאן לאותה אמירה והצהיר: "אם תהיה התקדמות בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, אז אנו מקווים לקדם בברכה בסעודיה אזרחים ישראלים מכל הדתות ולא רק מוסלמים. אבל בואו נתקדם קודם כל בתהליך השלום עם הפלסטינים".

השר בן פרחאן, אמר בראיון לרשת CNN כי ארצו לא הסכימה לקו טיסות ישיר בין נתב"ג לסעודיה בעבור עולי רגל מוסלמים למכה, אך הוסיף: "אם תהיה התקדמות בתהליך השלום עם לפלסטינים, אז אנו מקווים לקדם בברכה אזרחים ישראלים מכל הדתות ולא רק מוסלמים. אבל בואו נתקדם קודם כל בתהליך עם הפלסטינים".

‏בתשובה לשאלת CNN, האם עסקת נורמליזציה בין סעודיה לישראל קרובה, אמר הבכיר הסעודי כי אינו יודע אם עסקה כזו קרובה. לדבריו, זה קשור במידה רבה להתקדמות בתהליך השלום עם הפלסטינים: "יש עסקת נורמליזציה על השולחן והיא נמצאת עליו מאז 2002 והיא נקראת יוזמת השלום הערבית".

‏הוא הוסיף כי נרמול מעמדה של ישראל באזור יניב רווחים כבירים לאזור כולו, הן במישור הכלכלי, החברתי והביטחוני. אך הבהיר כי הנרמול הזה יצליח רק אם יהיה טיפול בסוגיה הפלסטינית ותוקם מדינה פלסטינית בקווי 67' שתעניק לפלסטינים כבוד ואת הזכויות שלהם.

רועי קייס, מומחה לעולם הערבי ציין ב'כאן חדשות' כי בן פרחאן לא ציין האם התקבלה פנייה ישראלית בנושא. הוא אמר את הדברים בתשובה לשאלה על ההבטחה של נתניהו לפני הבחירות לקו טיסות ישיר בעבור עולי רגל למכה מישראל לסעודיה. ותו לא.

הסכם שלום סעודיה מכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד