י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות איומים והפחדות

העיתונאי הוותיק של הערוץ ברח עם משפחתו מסין

כתב ה-BBC בסין ברח מהבירה בייג'ינג, לטיוואן הסמוכה בבהילות יחד עם משפחתו לאחר איומים והפחדות מצד הרשויות. הוא תיאר כי עד לשדה התעופה הוא חש ששוטרים סינים בלבוש אזרחי דולקים אחריו

העיתונאי הוותיק של הערוץ ברח עם משפחתו מסין
ג'ון סודוורת' צילום: מתוך טוויטר

ג'ון סודוורת', הכתב הוותיק של ה-BBC בסין, נמלט לטייוואן הסמוכה, לאחר שהתמודד עם איומים והפחדות מצד הרשויות הסיניות.

סודוורת' אמר כי הוא ומשפחתו עזבו את סין ב-23 במרץ, לאחר ששוטרים בבגדים אזרחיים עקבו אחריהם עד לשדה התעופה, כך דיווח ה'דיילי מייל'.

משרד החוץ הסיני הגיב כי הם מעולם לא איימו על מר סודוורת', והם אינם יודעים מדוע עזב בבהילות, משום שלא נפרד מהם. ה-BBC דיווח כי סודוורת' הוא עדיין הכתב שלהם בסין, עוד דווח כי עבודתו חשפה את האמת שהרשויות הסיניות לא רצו שהעולם יידע.

כזכור בחודש שעבר אסרו הרשויות הסיניות על שידור הערוץ 'בי בי סי בעולם' (BBC World News) בתגובה למה ששגרירות סין בלונדון כינתה "ייצור בלתי פוסק של שקרי המאה בדיווחים על סין".

הדיווח של ה-BBC בפברואר שקבע כי הסינים פגעו במיעוטים רבים בסין, ואנשים רבים חוו התעללות קשה מהרשויות, הסינים רתחו מזעם, ואסרו על הערוץ לשדר מסין. הבריטים טענו כי סין פוגעת באויגורים, הם קבוצה אתנית מוסלמית ברובה שאינה סינית, המתגוררת במחוז שינג'יאנג האוטונומי כביכול, בצפון מערב סין.

על פי ממשלת בריטניה, מעדויות ניצולים עולה כי למעלה ממיליון בני אדם נעצרו ללא משפט, עם טענות נרחבות של עינויים במחנות שהפכו לבתי כלא, שם נאלצים האויגורים להוקיע את מורשתם התרבותית, את שפתם ואת דתם.

סין אמרה שוב ושוב כי הדיווח של ה-BBC היה שקרי והיא גם הכחישה בתוקף טענות אחרות על הפרות זכויות אדם בשינג'יאנג שהועלו על ידי ממשלות מערביות וקבוצות זכויות אדם. כלי תקשורת ממלכתיים בסין דיווחו לאחרונה כי אנשים וגופים אלמונים בשינג'יאנג נערכים לתבוע את ה-BBC בגין דיווחים הקשורים לאזור. סין גירשה יותר מתריסר עיתונאים זרים העובדים בארגוני תקשורת אמריקאים בשנת 2020.

סין עיתונאי BBC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד