י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יצא מכלל שליטה

ברזיל: מעל 60 אלף מתים מקורונה בחודש אחד

מספר המתים מנגיף קורונה בברזיל יצא מכלל שליטה ובחודש מרץ נשבר שיא חדש עם 66,573 מתים, כאשר מנין המתים היומי מתקרב ל-4000. מומחי בריאות מסבירים את התפוצה הרחבה של הנגיף במוטציה מקומית שמסוגלת להדביק בשנית כאלה שהחלימו

ברזיל: מעל 60 אלף מתים מקורונה בחודש אחד
אילוסטרציה צילום: unsplash

מספרם של מקרי המוות מנגיף הקורונה בברזיל יצא מכלל שליטה בחודש מרץ עם למעלה מ-66,500 מתים והכפיל את השיא החודשי הקודם במדינה.

ההרס שהנגיף עדיין גורם בברזיל, העלה את מקרי המוות היומיומיים ל-3,869 מתים, הנתון הגבוה ביותר מאז החלה המגיפה. מומחי בריאות טוענים כי ריבוי המקרים מונע בחלקו על ידי גרסה מקומית של הנגיף הנקראת P1, שיכולה להדביק מחדש אנשים שסבלו מהזן המקורי והיא מדבקת יותר.

המדינה דיווחה כי 66,573 בני אדם מתו מקורונה בחודש מרץ, שהם יותר מכפול ממקרי המוות מחודש פברואר השנה, "מעולם בהיסטוריה הברזילאית לא ראינו אירוע אחד שהורג כל כך הרבה אנשים בחודש אחד" כך אמר הרופא מיגל ניקוליס, אחד מהאנשים המטפלים בחולים רבים.

"כשהחורף בחצי הכדור הדרומי מתקרב והנגיף מתפשט במהירות, ברזיל עומדת בפני סערה מושלמת" אמר ד"ר ניקוליס, "זה איום לא רק על ברזיל אלא על כל העולם".

גרסת ה-P1 התפשטה ביותר מ-24 מדינות, כולל ארה"ב, בריטניה ויפן. כל עוד המגפה ממשיכה להשתולל ללא בקרה בברזיל, קיים סיכון שיופיעו עוד גרסאות במדינה, כך אומרים החוקרים בברזיל. הזינוק במקרים הקשים בברזיל הביא את בתי החולים להחליט החלטות מייסרות למי לתת טיפול מציל חיים - תוך עדיפות לאלה שיש סיכוי גבוה ביותר לשרוד.

"אנו נמצאים ברגע הגרוע ביותר של המגיפה, והסימנים מעידים שגם אפריל יהיה גרוע מאוד", אמרה האפידמיולוגית אתל מסיאל מאוניברסיטת אספיריטו סנטו. "הגרוע ביותר עוד לפנינו," אמרה. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי. מיטות במחלקות קורונה ביחידות לטיפול נמרץ מלאות ביותר מ-90% ב-18 מתוך 27 מדינות ברזיל, ושבע מדינות נוספות מתקרבות לרמה זו.

הנשיא ג'איר בולסונארו זלזל בנגיף ללא הרף ואיפשר לו להשתולל, והשווה את הקורונה לשפעת והפיץ בפומבי מיתוסים נגד חיסונים, ופגע בתגובת המדינה במאבק נגד הנגיף.

קורונה ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד