י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היו"ר שתקה

פולין: פוליטיקאי סיפר בדיחה אנטישמית במהלך ישיבת המועצה

פוליטיקאי מקומי בפולין השמיע בדיחה אנטישמית במהלכה של ישיבת המועצה המקומית | יושבת הראש שניהלה את הישיבה לא הגיבה והשתיקה את האנטישמי למרות שעל פי חוק באפשרותה להעיר פעמיים במהלך ישיבה אחת

פולין: פוליטיקאי סיפר בדיחה אנטישמית במהלך ישיבת המועצה
שוטרים בפולין צילום: Pixabay

פוליטיקאי מקומי בפולין השתמש בשפה שלדברי המבקרים הייתה אנטישמית במהלך ישיבת מועצה אזורית בנושא חקלאות.

"מדוע יהודים לא קונים אדמות? מכיוון שאתה לא יכול לרמות את האדמה" כך אמר וולדמר וויצ'צ'ובסקי, נציג מפלגת השלטון הימני חוק ומשפט, ביום שלישי במועצת מחוז לודז'.

הפגישה הייתה בנושא שאינו קשור ליהודים ויהדות, וויצ'יצ'ובסקי ציטט אמירה כדי להצביע על הצורך להיות הוגן כלפי החקלאים, כך דווח ביום רביעי אתר החדשות "גאזטה" הפולני.

מרקין בוג'יסקי, ראש סיעת האופוזיציה בפרלמנט של ממשלת מחוז לודז', גינה את דבריו של וויצ'צ'ובסקי. "אני מאמין שזו הייתה אמירה אנטישמית", אמר בוג'יסקי. "זו שערוריה להנציח סטריאוטיפים כאלה. חוץ מזה, מילים אלה לא היו רלוונטיות לחלוטין לדיון".

במהלך הישיבה פנו חברי המועצה ליו"ר המועצה איבונה קופרסקה, בבקשה שתגיב לדבריו של וויצ'צ'ובסקי, אך היא סירבה, היו"ר אמרה כי זה "לא מקום להגיב על הצהרות חברי המועצה". אך על פי התקנות, היושבת ראש רשאית להעיר פעמיים בישיבה, ואז להוציאו מהישיבה אם יש צורך, אך יו"ר המועצה לא טרחה להעיר לחבר הפרלמנט האנטישמי.

סוכנות הידיעות היהודית JTA מדווחת, כי באירוע אנטישמי נוסף בפולין, על אנדרטה לזכר קורבנות השואה בצ'נסטוכובה, סמוך לקראקוב, צוירו צלב קרס וסמלי ימין קיצוני אחרים, האירוע דווח למשטרה שפתחה בחקירה.

אנטישמיות בפולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד