י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השפעת המורדים

תימן: מערכת החינוך רצופה באנטישמיות ושקרים

מאז השתלטות המורדים החות'ים על אזורים נרחבים בתימן תלמידי מערכת החינוך במדינה לומדים תכנים אנטישמיים והיהודים נתפסים כאויבי האסלאם

תימן: מערכת החינוך רצופה באנטישמיות ושקרים
אילוסטרציה צילום: Unsplash

מחקר חדש מנתח את תוכנית הלימודים באזורי השליטה של המורדים החות'ים בתימן, שנתמכים בידי איראן. המחקר מעלה כי הספרים מכילים תכנים אנטישמיים והיהודים נתפסים כאויבי האסלאם.

מכון המחקר והמדיניות IMPACT-se מפרסם בימים אלה מחקר חדש שמנתח את תוכנית הלימודים באזורי השליטה של המורדים החות'ים בתימן שנתמכים בידי איראן. המחקר, שסקר את ספרי הלימוד בשלל הכיתות בין השנים 2015 ל-2019 מעלה כי הספרים מכילים תכנים אנטישמיים והיהודים נתפסים כאויבי האסלאם. כך מדווח רועי קייס מומחה לעולם הערבי ב'כאן חדשות'.

נוסף על כך, הם מכילים תכנים מסיתים נגד ארצות הברית וישראל שמוגדרת "גידול סרטני" וגם נגד סעודיה והאמירויות, שמעורבות במלחמה נגד החות'ים בתימן מאז 2015. בספר לימוד מ-2016, שעוסק בג'יהאד, התלמידים מתבקשים לענות על שאלה – "מי הם אלו שאללה כעס עליהם וקילל אותם, רוצחי הנביאים ואלה שאללה הורה לנו לא להיות נאמנים להם, להודיע על עוינותנו כלפיהם ולהיזהר מתחבולותיהם?" והתשובה המתבקשת היא: "היהודים".

בספר שעוסק גם כן בג'יהאד מ-2017 מוסבר כי אין לעשות נורמליזציה עם האויב בכל צורה, כשברקע טלאי צהוב עם מגן דוד בצורת חוטי תיל. סיסמת החות'ים - "מוות לאמריקה, מוות לישראל, קללה על ראשם של היהודים, ניצחון לאסלאם", מוזכרת לעתים תכופות בספרי הלימוד - ואף נעשה בה שימוש לתרגילים בספרי מתמטיקה.

ילדים לומדים על האושר שמחכה לשהידים בגן עדן, ועל כך שיקיריהם של השהידים אינם חשים צורך להתאבל עליהם. דאעש הוקמה על ידי ארצות הברית. ערב הסעודית, איחוד האמירויות וישראל מתוארות כולן כמכשירים של הקנוניה האמריקנית לשמר את ההגמוניה של ארצות הברית על המוסלמים והערבים.

מנכ"ל מכון IMPACT-se אמר כי "חומרי הלימוד של החות'ים מדמים חלק ניכר מהרטוריקה של המשטר האיראני". הוא הוסיף: "החומרים מהווים תובנה מדאיגה לגבי האידאולוגיה האלימה של החות'ים ודוגמה קיצונית לאופן שבו ניתן להשתמש בחינוך כנשק ללבות סכסוך ושנאה".

רועי קייס מציין כי בתימן יש 29 מיליון בני אדם והחות'ים שולטים מ-2014 על הבירה צנעא ועל האזור הצפוני של המדינה, שזה האזור המאוכלס ביותר. בדרום יש קרבות שליטה בין ממשלת תימן, שנתמכת בידי סעודיה, לבין בדלנים שנתמכים בידי האמירויות. בחלק המזרחי שולטת הממשלה שנתמכת בידי סעודיה.

תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד