י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בצאת ישראל מקורונה"

חסדי שמים: בתי חולים ברחבי הארץ סוגרים את מחלקות הקורונה

מבצע החיסונים ממשיך לתת את אותותיו: משרד הבריאות מפרסם הבוקר את נתוני התחלואה מנגיף קורונה בישראל מהם עולה כי מניין החולים שנבדקו אמש הוא הנמוך ביותר מאז יוני | שיעור הבדיקות החיוביות ביממה האחרונה עומד על - 1% בלבד | מניין הנפטרים ממשיך לרדת אף הוא

חסדי שמים: בתי חולים ברחבי הארץ סוגרים את מחלקות הקורונה
הכניסה למחלקת קורונה בשיבא צילום: פלאש 90

331 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-833,707, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי). על פי הנתונים, אמש בוצעו 35,768 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 6,581. מספר המונשמים ממשיך לרדת ועומד כעת על 192 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 368 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עומד הבוקר על 1.0%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התתסנו לנגיף הקורונה 5,252,718 בני אדם. במקביל, 4,804,891 בני אדם התחסנו במנה השניה.

עד כה נמנו 6,220 נפטרים במצטבר מאז פרוץ המגפה, 56 בני אדם מתו השבוע - לאחר שבשבוע שעבר מתו 93 בני אדם, - הנתון הנמוך ביותר מאז חודש נובמבר.

מאז תחילת מבצע החיסונים בישראל הוענקו יותר מ-10 מיליון מנות חיסון. 5,244,481 בני אדם קיבלו את מנת החיסון הראשונה ו-4,785,534 קיבלו את מנת החיסון השנייה. עוד עולה מהדווח של משרד הבריאות כי 6,214 בני אדם בישראל מתו כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה מפרוץ המגפה.

הפרויקטור נחמן אש אומר כי מבצע החיסונים ממשיך לתת את תוצאותיו, "אחרי החג נדון בהורדת המסכות באוויר הפתוח. אני מקווה שזה יתאפשר לעשות את זה. בחוץ, באוויר הפתוח כשאתה נמצא לבד ולא בקבוצה, אני לא חושב שיש ערך למסכות".

עוד בשורה טובה מגיעה בזכות מבצע החיסונים, בימים האחרונים סוגרים בבתי החולים את מחלקות הקורונה. למשל ביום שלישי האחרון לא נקלטו כלל חולי קורונה לא בביה"ח רמב"ם, לא באסותא באשדוד ולא במאיר בכפר סבא.

בבית החולים שיבא, תל השומר נקלט ביום שלישי האחרון חולה קורונה אחד בלבד. גם ביה"ח 'הדסה' שנחשב לאחד מבתי החולים העמוסים, נקלטו שלשום שלושה מאושפזים בלבד. על פי נתוני משרד הבריאות מאושפזים כעת 394 חולי קורונה במצב קשה, לעומת השיא שעמד על 1200 חולים שמאושפזים בו זמנית. "ככל שהתקדמנו במבצע החיסונים מספר המאושפזים ירד", אומר ד"ר מאור ממן, סגן מנהל בית החולים בילינסון ומנהל מתחם הקורונה.

פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל וחבר בוועדה המייעצת למיגור הקורונה במגזר הערבי, מספר כי ההטבה במצב התחלואה קרתה לאט יותר בצפון הארץ. "חלה ירידה הדרגתית במספר החולים המאושפזים, אבל הירידה הזו היא מתונה לעומת בתי חולים אחרים". לדבריו, "שיעור המחוסנים באזור הגליל הוא נמוך יותר בחברה הערבית, וזו הסיבה העיקרית לשינוי המבורך אך האיטי יחסית אצלנו".

 

בדקו את מגמת התחלואה במקום מגוריכם וביישובים הסמוכים הזינו את שם היישוב בשדה החיפוש או נווטו במפה: *צבעי היישובים ומגמות התחלואה מתעדכנים כל 24 שעות. למידע עדכני ומפורט על כל ההנחיות החדשות ניתן למצוא בפורטל חירום לאומי oref.org.il

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד