י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הישיבה עברה למודיעין עילית

תיעוד: גדולי התורה התאחדו לכבודו של הגרב"ש דויטש

מעמד גדול בהשתתפות גדולי ישראל מכל החוגים נחנכה ישיבתו של ראש הישיבה הגרב"ש דויטש במודיעין עילית. 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהמעמד הגדול בחול המועד פסח ששולב בהקבלת פני רבו ברגל 

תיעוד: גדולי התורה התאחדו לכבודו של הגרב"ש דויטש
חנוכת ישיבת באר מרדכי במודיעין עילית צילום: מ. בלוי

בראשות גדולי ישראל נערך בחול המועד פסח מעמד מחנוכת הבית לישיבת 'באר מרדכי' ישיבתו של ראש הישיבה הגרב"ש הכהן דויטש שהעבירה את משכנה מירושלים לעיר מודיעין עילית.

במעמד המרומם הרחיבו גדולי התורה בזכות שזכו תלמידי הישיבה ללמוד לקבל ולינוק מתורתו של ראש הישיבה הגרב"ש הכהן דויטש.

המעמד נפתח בשיעורו של ראש הישיבה הגרב"ש בענייני פסח בהשתתפות רב העיר הגר"מ קסלר תלמידי הישיבה ומאות מתושבי העיר.

מיד בסיום שיעורו של ראש הישיבה החל המעמד עצמו בדבריו של חבר מועצת גדולי התורה בארה"ב ור"י נר ישראל הגר"א פלדמן שאמר יותר מיובל שנים שאני מכיר את הראש ישיבה שליט"א שזכה כבר להעמיד אלפי תלמידים גדולי תורה ויראה, אשרי מי שלומד אצל הראש ישיבה שהוא שלם בתורתו ויראתו.

לאחר מכן נשא דברים ר"י פוניבז' הגר"ש מרקוביץ שאמר בדבריו אני זוכר כשהגעתי לישיבה בתור בחור צעיר, מה היה הדוגמא הסמל והמופת, מורנו הראש ישיבה שליט"א זה היה הדוגמא שלנו, זוכר בתוך בחור צעיר איך הכנתי קושיא לדבר עמו בלימוד, אשרי התלמידים שזוכים ללמוד אצל ראש הישיבה שליט"א שזוכים לקבל ממעתיק השמועה הרי זה מעלה בתורה עצמו, תורה שמתקבלת ממעתיק השמועה שבדור הרי היא תורה שנמסרה לנו מדור ודור, וברכתי לתלמידים וגם לנו שנזכה להמשיך ליהנות לאור תורתו של מורנו הראש ישיבה.

ראש הישיבה הגר"א הכהן דויטש אמר במשאו: "אין אני הוא הראוי להעיד על אחי הגדול, גדול תרתי משמע, כולנו זוכרים מה היה אחי הראש ישיבה שליט"א אצל רבנו הגדול מרן הרב שך וכמה הוא מסר עצמו לכבודו של רבנו הראש ישיבה הרב שך זצוק"ל אבל לא נצרך לעדותי כי תורתו מכרזת עליו מסוף העולם ועד סופו, רק ברכתי לאחי הגדול כי יזכה להמשיך עוד ועוד בהעמדת תלמידים ישרים והגונים ולהאיר עיני ישראל באור תורתו ויראתו".

גאב"ד מסורת הגר"צ פרידמן אמר בדבריו "בדור עני ויתום זכינו לאורו של ראש הישיבה שליט"א ספר תורה חי שכל רז לא אניס ליה, כבר בנערותו ממש היה הארי שבחבורה, ממש אריה בשקידת התורה ואני מדבר מצעירותו ממש, ומשמיא זיכוהו להיות מוסר התורה".

גאב"ד חניכי הישיבות הגר"מ גרוס אמר בדבריו "זכות לנו לעמוד במעמד נשגב בהעמדת עוד פרק בהרבצת תורה מופלאה שזה שמחת חג שמחה בעליונים ובתחתונים".

כמו כן נשא דברים נרגשים הגר"מ הייזלר שהביא את הקניין הגדול של תורה שנלמדה באף ובכל המצבים שהיא זו שעומדת להעמיד אלפי תלמידים, כמו כן נשא דברים ר"י טשעבין הגרי"מ שניאורסון שהזכיר ימים מקדם לפני יותר מארבעים שנה עת רה"י הגרב"ש הרביץ תורה בישיבת טשעבין.

במרכז המעמד הוקראו מכתביהם של גדולי ישראל שנבצר מהם להשתתף פיזית במעמד הגדול ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שכתב במכתבו כי הוא תלמידו המובהק של מרן הרב שך זצ"ל, הגאב"ד הגרי"ט וייס גדולי התורה דארה"ב הגרא"ב ואכטפוגל, ראשי ישיבת לייקוד ומהגר"ע אויערבאך.

התרגשות בציבור את הכריז מנחה המעמד הגר"א ברונר כי בחרדת קודש נתכבד לשמוע את משא המעמד מרבנו הגדול מוסר התורה ומעתיק השמועה מרן ראש הישיבה שליט"א, ראש הישיבה הגרב"ש הכהן דויטש נשא דברים קצרים בתפילה כי הבית הזה יהיה בית גדול להשם ולתורתו, והודה לכל הפועלים והמוסרים נפשם לטובת הישיבה בוודאי יזכו לכל הברכות האמורות בתורה.

כמו כן נשאו דברים קצרים ראשי הישיבה הגר"נ שטרן והגרי"מ דז'ימטרובסקי, הרמ"ים הגר"ש הרשלר, הגר"מ מרקוביץ וראש הקיבוץ הגר"מ פאס.

הרב ברוך שמואל דויטש באר מרדכי מודיעין עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד