י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עידן ביידן

ארה"ב מתכננת להעביר לפלסטינים עשרות מיליוני דולרים

כחלק משינוי הגישה והמדיניות של קודמו בתפקיד, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכנן להעביר מעל 100 מיליוני דולרים לרשות הפלסטינית. משרד החוץ העביר בקשה שכזו לאישור הקונגרס

ארה"ב מתכננת להעביר לפלסטינים עשרות מיליוני דולרים
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

ממשל ביידן מגביר את תמיכתו בפלסטינים כחלק מהמאמצים להחזיר את הקשרים שנותקו במהלך כהונתו של הנשיא הקודם דונלד טראמפ, שנקט צד ולקח את מדיניות ארה"ב לטובת ישראל.

הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי (USAID) ומשרד החוץ שיגרו הודעה לקונגרס על כוונתם להגיש בקשה לתת כ-125 מיליון דולר סיוע לפלסטינים, כך על פי גורם בקונגרס שדיבר עם אתר The Hill.

הכספים שהוקצו לפלסטינים הינם חלק מתקציב 2020, אך ממשל טראמפ חסם כמעט את כל הסיוע מאז שניתק את הקשר עם הרשות הפלסטינית בשנת 2018. הסיוע הכספי שיקבלו הפלסטינים ממחלקת המדינה ו-USAID כולל 75 מיליון דולר לתמיכה בצמיחה כלכלית, להגדלת הגישה לצרכים בסיסיים, ולתוכניות העוסקות בחברה הפלסטינית בגדה המערבית ובעזה.

עוד נמסר לקונגרס כי USAID תיתן 10 מיליון דולר לפעילות "פיוס בין אנשים". קרי השכנת שלום בין פתח לחמאס. מחלקת המדינה תיתן גם 40 מיליון דולר מתקציב 2016 ו-2017 שהיו מיועדים לתוכניות לשיתופי פעולה ביטחוניים, וכספים לאכיפת החוק בגדה המערבית. עכשיו הממשל יפשיר את הכספים ויעביר אותם לפלסטינים.

משרד החוץ האמריקני סירב להגיב על סך כל הסיוע האמריקני שהוכן לפלסטינים, אך הדובר נד פרייס אמר ביום רביעי כי התמיכה האמריקאית והסיוע הכספי לפלסטינים "תואמים את הערכים שלנו. זה תואם את האינטרסים שלנו".

הוא הוסיף, "כמובן שזה תואם את האינטרסים של העם הפלסטיני. זה גם תואם את האינטרסים של השותפה שלנו ישראל, ויהיה לנו עוד מה לומר על כך בהמשך".

ג'ו ביידן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד