י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בליכוד מכחישים

דיווח: ההצעות שהניח נתניהו לפני בנט

לאחר הפגישה בין נתניהו לבנט ביום שישי, שלא נודע על מה שוחחו השניים קרוב לשלוש שעות, הערב מדווח כי ראש הממשלה הציע ליו"ר 'ימינה' רוטציה שנה לאחר שתוקם הקואליציה, וראש הממשלה בפועל עם כניסה ל'ליכוד' | לשכת נתניהו מכחישה: לא הצענו לו רוטציה

דיווח: ההצעות שהניח נתניהו לפני בנט
נתניהו/בנט צילום: יוסי זליגר/יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שדווח כי הציע לו שריונים ברשימת 'הליכוד' לשני מערכות הבחירות הקרובות, מדווח הערב (מוצ"ש) כי ראש הממשלה נתניהו עיבה את הצעתו לנפתלי בנט, במטרה לשכנע אותו לא ללכת לממשלה שלא יעמוד בראשה.

על פי הדיווח של הכתבת הפוליטית של 'חדשות 12' דפנה ליאל, נתניהו הציע לבנט ראשות ממשלה ברוטציה, כאשר האחרון ייכנס לתפקיד שנה לאחר קום הממשלה. בנוסף, נתניהו עיבה את הצעתו והציע גם כניסה רשמית ל'ליכוד'.

אם בנט יסכים להצעה ואכן תקום ממשלה, הוא יכנס למעון ראש הממשלה בעוד כשנה כבכיר 'הליכוד'. מנגד, לשכת ראש הממשלה הכחישה את החלק העיקרי של הדיווח: "לא הצענו לבנט רוטציה".

אז מדוע ארכה הפגישה כמעט שלוש שעות? לפי הדיווח של ליאל, נתניהו ניסה לשכנע את בנט עד כמה יהיה לו קשה להתנהל בממשלה פריטטית עם כ-15 מנדטים ימניים בלבד. נתניהו סיפר לבנט עד כמה זה בלתי אפשרי וניסה לשכנע אותו לא ללכת על זה. נתניהו הציע לבנט לפעול להכנסתו לליכוד עם כח משמעותי.

לפי דיווח נוסף של הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'ערוץ 13', בפגישה בין השניים ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לשכנע את יו"ר ימינה נפתלי בנט לחבור אליו ולהוכיח לו כי הוא יכול להקים ממשלה. לטענת נתניהו, במקרה שיהיו לו 59 ממליצים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, ימנע בהצבעה, יאפשר הקמת קואליציה ולא ילך למערכת בחירות חמישית.

בנט מצידו עדיין רוצה להיות ראש ממשלה, אך לא בכל מחיר, כאשר הוא מעדיף להיות חלק מממשלה יציבה. על כן, בגוש להחלפת נתניהו לא תולים בו תקוות, לקראת פגישתו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מאוחר יותר הערב. לפיד ככל הנראה יציע לבנט להיות ראש ממשלה ראשון ברוטציה - רק אם יודיע פומבית שאינו תומך בנתניהו.

בתוך כך, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט פרסם ציוץ כמה דקות לפני כניסת השבת, לאחר הפגישה עם נתניהו: "‏אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש״רק אני צודק״ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

גם שותפתו למפלגה, חברת הכנסת איילת שקד, פרסמה ציוץ סמוך לכניסת השבת והחג וכתבה: "‏אנחנו עושים ככל שביכולתינו על מנת להקים ממשלה יציבה ומתפקדת שתעבוד בשביל האזרחים הנפלאים של המדינה שלנו".

על רקע דיווחי ההצעות של נתניהו לבנט, גורמים פוליטיים אמרו ל'ישראל היום' כי ההודעה של יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳, לפיה לא ישב בממשלה שנתמכת על ידי מפלגת 'רע"מ', חוסמת את בנימין נתניהו. "אין לו דרך להקים ממשלה, רק בראשות בנט. זו האמת כרגע", אמרו אותם גורמים.

 

נפתלי בנט בנימין נתניהו רוטציה בראשות הממשלה בחירות 2021

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד