י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ניסיון הפיכה שנכשל?

דרמה בירדן: שורת מעצרים גם מקרב בית המלוכה

דיווחים שונים בעולם על ניסיון הפיכה שנמנע בעקבות שורת מעצרים שבוצעו במדינה. בעוד בירדן מדווחים על מעצרם של כמה אישים מטעמים ביטחוניים. לפי פרסומים לא רשמיים, חלק מהעצורים היו מקורבים לבית המלוכה

דרמה בירדן: שורת מעצרים גם מקרב בית המלוכה
צבא ירדן צילום: בית המלוכה הירדני

כלי תקשורת בירדן מדווחים על מעצרם של כמה אישים ירדנים מטעמים ביטחוניים. לפי פרסומים לא רשמיים, חלק מהעצורים היו מקורבים לבית המלוכה. בין העצורים באסם איבראהים עוודאללה, ששימש בעבר כראש לשכת בית המלוכה. וגם א-שריפ חסן בן זייד, ששימש בעבר כנציגו של הנסיך עלי בן חוסיין, אחיו של המלך.

‏ערוץ אל-ערביה מדווח ממקורותיו כי נעצרו מקורבים ומאבטחים של הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך, הידוע כבר שנים כמי שלא "זורם" עם בית המלוכה.

ב‏דיווחים נאמר כי מספר בכירים בירדן, ביניהם אחיו למחצה של המלך, נעצרו בחשד לניסיון הפיכה, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'. ‏הוושינגטון פוסט מדווח כי הנסיך חמזה והמלכה נור הושמו במעצר בית בעמאן, בשל חשד לניסיון הפיכה נגד המלך. הנסיך חמזה שימש כנסיך הכתר של ירדן במשך ארבע שנים, ולאחר מכן התואר הועבר לבנו הבכור של המלך הנוכחי, חוסיין.

כלי תקשורת בירדן מדווחים, כי גם ראש בית המשפט המלכותי הירדני לשעבר, ובכירים אחרים ממערכת המשפט נעצרו. המעצרים נעשו לאחר "מעקב צמוד ומסיבות ביטחוניות", כך דיווחו הירדנים.

סוכנות הידיעות רויטרס מציינת כי מעצרים של בכירים ובני משפחת המלוכה הם נדירים בירדן. בכירים במדינה אמרו כי המעצרים בוצעו בשל "איום על יציבות המדינה".

לא ברור כמה קרובים היו מתכנני ההפיכה לכאורה לבצע את התוכנית, או מה בדיוק הם תכננו לעשות. פקיד מודיעין תיאר את התוכנית כ"מאורגנת היטב" ואמר כי נראה שלמתכננים יש "קשרים זרים", אך לא פירט איזה.

ניסיון הפיכה ירדן גל מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד