י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביידן מביע תנחומים

אירוע דריסה מחוץ לקפיטול: שוטר נהרג; הדורס חוסל

משטרת הקפיטול חווה טלטלה נוספת. אחד משוטרי הוותיקים נדרס ונדקר למוות, על ידי צעיר אמריקני שנורה גם הוא למוות. שוטר נוסף נפצע בתקרית | הנשיא ביידן מביע תנחומים למשפחת השוטר

אירוע דריסה מחוץ לקפיטול: שוטר נהרג; הדורס חוסל
זירת האירוע צילום: צילום מסך

אירוע דריסה מחוץ לגבעת הקפיטול. ביום שישי האחרון האיץ נהג מכונית לעבר מחסום במתחם גבעת הקפיטול בוושינגטון. הנהג הפוגע יצא מרכבו  דקר בסכין שני שוטרים ונורה למוות. מאוחר יותר נקבע מותו של אחד השוטרים.

שוטר במשטרת הקפיטול נהרג ביום שישי לאחר שגבר נכנס בעוצמה עם מכוניתו בשני שוטרים מחוץ לבניין הקפיטול האמריקני ואז יצא בנוסף כשהוא אוחז בסכין ודקר אותם. זה היה המוות השני השנה עבור מחלקת המשטרה המקומית שעדיין מתאוששת מהפריצה של תומכי טראמפ ב-6 בינואר.

נהג המכונית דרס את השוטרים, זינק החוצה עם סכין בידו והחל לרוץ לעבר צמד השוטרים, כך אמר לעיתונאים מפקד משטרת הקפיטול יוגננדה פיטמן. השוטרים ירו בחשוד שמת בבית חולים.

השוטר. צילום: משטרת הקפיטול.

שני גורמי אכיפת החוק אמרו לסוכנות הידיעות AP כי החשוד דקר את אחד השוטרים שמת מאוחר יותר מפצעיו. "אני רק מבקש שהציבור ימשיך לכוון את משטרת הקפיטול האמריקנית ובני משפחותיהם בתפילות שלהם" אמר פיטמן. "זו הייתה תקופה קשה ביותר עבור משטרת הקפיטול של ארה"ב אחרי אירועי ה-6 בינואר וכעת האירועים שהתרחשו כאן היום".

המשטרה פרסמה כי השוטר ההרוג הוא וויליאם בילי אוונס, ששירת 18 שנה ביחידה של המחלקה. הרשויות אמרו כי לא קיים איום נוסף, אם כי אזור הקפיטול נסגר לזמן מסוים כאמצעי זהירות. לא היה שום קשר מיידי בין הפיגוע ביום שישי להתפרעות ב-6 בינואר.

גורמי אכיפת החוק זיהו את החשוד, נוע גרין בן ה-25. החוקרים חקרו את הרקע שלו ובדקו האם יש לו היסטוריה כלשהי של בריאות הנפש כשניסו להתחקות אחר המניע שלו למעשה. הם פעלו להשיג צווי חיפוש לחשבונות שלו ברשתות החברתיות.

הדורס, נוע גרין.

"שלום, חברים, משפחה, אויבים וכדומה", כתב גרין בפייסבוק בחודש מרץ. "למען האמת השנים האחרונות היו קשות, והחודשים האחרונים היו קשים יותר, כרגע אני מובטל לאחר שעזבתי את עבודתי בין השאר בגלל בעיות, אך בסופו של דבר אני בחיפוש אחר מסע רוחני".

הנשיא ג'ו ביידן אמר בהצהרה כי הוא ואשתו "שבורי לב על הידיעה של ההתקפה" והביעו תנחומים למשפחתו של השוטר אוונס.

גבעת הקפיטול דריסה דריסת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד