י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טעות אנוש

כך קרה שילד בן 8 חוסן בטעות

בתום לב, אב שלא ידע כי החיסונים אינם מיועדים בשלב זה לילדים, רשם את כל בני משפחתו לחיסון וכאשר הוא הגיע עם רכבו למתחם החיסונים, חוסן גם הילד בן ה-8 | מאוחר יותר נודע לו כי החיסון מיועד לגילאי 16 ומעלה

כך קרה שילד בן 8 חוסן בטעות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ילד בן 8 חוסן מפני נגיף הקורונה במתחם חיסונים בטקסס, ארצות הברית בעקבות 'טעות אנוש' של גורמים רשמיים ממרכז החיסונים.

מנהל תחנת הכיבוי, רוברט פייט, שניהל את מתחם החיסונים, אמר כי כ-3,800 איש חוסנו ביום בו הילד הגיע דרך אתר האינטרנט בו נרשמו אנשים לקבלת החיסון. כך דיווח ה'ניו יורק פוסט'.

אזרחי מחוז דאלאס בטקסס נרשמו לחיסון נגד קורונה במהלך החודשים האחרונים, והזינו פרטים על מבקשי החיסון באמצעות טופס מקוון, אביו של הילד סיפר כי הוא הצליח לרשום את בנו בן השמונה וקיבל תור באתר של מחוז דאלאס שהופעל על ידי צוותי רפואה. לטענתו הוא לא ידע כי החיסון מאושר רק לגילאי 16 פלוס או 18 פלוס, תלוי באיזו חברת ייצור מדובר, והוא בתמימות מילא את כל הפרטים שלו ושל בני המשפחה.

רופא הילדים מרסיאל אוקנדו, שלקח חלק במבצע החיסונים אמר כי אביו של הילד חשב שזה בסדר לחסן את ילדו מכיוון שהוא הצליח להירשם וקיבל קוד, רק לאחר שדיבר עם הרופא אוקנדו, אביו של הילד הבין שנעשתה טעות.

"אין לנו את הנתונים, במיוחד מתחת לגיל 12 לומר אם זה עובד, האם זה בטוח, ובאיזה מינון עלינו להשתמש, איזה ילד יכול לקבל ואיזה ילד לא יכול", אמר אוקנדו. "זה צריך להיות במסגרת מבוקרת של ניסוי קליני שבו אנו עוקבים אחר כל זווית אפשרית כדי שנוכל לומר אם זה בטוח ויעיל לשימוש בילדים בקבוצת הגיל הזו".

הרופא אישר שהילד קיבל את החיסון, והוא מתכנן לאתר את החובש שנתן את הזריקה ולאסוף מידע נוסף על אופן הטעות. "הם היו במכונית, יש להם קוד שהם קיבלו לחיסון, הפראמדיק עשה מה שהוא עשה עבור אלפים נוספים באותו יום והמשיך קדימה ונתן את החיסון, ולא הבין שזה ילד מתחת לגיל 18". כך אמר מפקד תחנת הכיבוי שהיה אחראי על מתחם החיסונים.

דאלאס טקסס חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד