י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תקועים בעבר"

הסכם הגרעין: הדוברת לשעבר תוקפת את ביידן

"איראן לא עשתה דבר כדי להיות ראויה להסכם": הדוברת לשעבר תוקפת את ביידן על הסכמתו להתחיל בשיחות להחזרת הסכם הגרעין שטראמפ ביטל, לאחר שביידן "מואשם" על ידי אנשי טראמפ "ברצון לחזור לעידן אובמה"

הסכם הגרעין: הדוברת לשעבר תוקפת את ביידן
הנשיא ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

"איראן לא עשתה דבר כדי להיות ראויה לחידוש שיחות הגרעין", כך אמרה ביום שישי דוברת משרד החוץ לשעבר של דונלד טראמפ, כאשר תקפה את ג'ו ביידן על שהסכים לחדש את השיחות.

דיפלומטים אמריקאים ואיראנים ישתתפו ביום שלישי בשיחות בווינה על הסכם הגרעין השנוי במחלוקת משנת 2015. ההסכם שנחתם לאחר משא ומתן תחת הנשיא ברק אובמה, בוטל על ידי מחליפו טראמפ.

מורגן אורטגוס, שהיתה דוברת בצוות של מזכיר המדינה דאז מייק פומפאו משנת 2019, אמרה כי ביידן טועה בהתחלת השיחות מחדש. "איראן לא עשתה דבר בחודשים האחרונים מאז שהממשל החדש הזה נכנס לשלטון, כדי להיות ראויה להקלה על הסנקציות או כדי שארצות הברית תיכנס להסכם כלשהו", את הדברים אמרה בראיון לרשת פוקס ניוז בסוף השבוע.

לדבריה, ממשל ביידן חי בעבר ו"לא מצליח להבין את המציאות הנוכחית באזור", היא אמרה כי "אני חושבת שמה שביסודו קורה כאן, הוא שאתה רואה שהממשל הזה לא מבין עד כמה המזרח התיכון השתנה בארבע השנים האחרונות," אמרה.

"היו לנו ארבע עסקאות שלום בין מדינות ערב למדינת ישראל, וכך האזור השתנה מהותית, אך הממשל החדש הזה, מכיוון שכל המינויים הפוליטיים שלהם היו גם בממשל אובמה, נראה שהם החליטו לחזור על מה שעשו לפני ארבע שנים מבלי להבין עד כמה המזרח התיכון השתנה".

כזכור, איראן דחתה ביום שישי האחרון כל פגישה ישירה עם ארה"ב, הצוות האמריקני צפוי לשבת בחדר אחד והאיראנים בחדר אחר, כשהאירופים יעברו ביניהם וינסו להביא להסכם.

"ארצות הברית לא תשתתף בכל פגישה בה איראן נוכחת, כולל פגישת הוועדה המשותפת וזה בטוח", כך אמר סגן שר החוץ האיראני עבאס אראקצ'י, הדברים שלו פורסמו באתר האינטרנט של המשרד. דיפלומטים מארה"ב, איראן, צרפת, גרמניה, בריטניה, רוסיה, סין והאיחוד האירופי ישתתפו בשיחות.

הסכם הגרעין האיראני ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד