י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שירות חיוני וחשוב

כל מה שחשוב לדעת על שירות ניכיון שיקים

בין אם אתם בעלי עסק עצמאי אשר מתמודדים עם שיקים רבים ובין אם אתם עצמאים אשר מחכים לתשלום המשכורת החודשית, חשוב שתכירו את שירות ניכיון השיקים. כל זאת, בכדי שתוכלו לדעת מהם היתרונות והחסרונות של השימוש בשירות זה ותשכילו לבצע את ההחלטה הנכונה עם השיק הבא. גלו את כל מה שחשוב בכתבה המלאה

כל מה שחשוב לדעת על שירות ניכיון שיקים
ניכיון צ'קים צילום: canva

מהו שירות של ניכיון שיקים?

שירות של ניכיון שיקים מאפשר לכם לקבל תשלום מזומן ומהיר, עבור שיק אשר ניתן לפרוע אתו בבנק רק בעוד מספר ימים או חודשים. במילים אחרות: אם קיבלתם שיק דחוי ואתם רוצים לזכות במרבית הכסף באופן מיידי, אתם יכולים לבחור בחברה אשר מספקת שירות זה. בישראל קיימות מגוון של חברות אשר מעניקות את השירות.

אילו חסרונות יש בשיטה זו?

משום שמדובר בפריעה מוקדמת של השיקים, לא תקבלו את כל הסכום אלא רק את מרבית הסכום. כך, הסכום שתקבלו יהיה סכום השיק, פחות העמלה אשר תגבה החברה אשר תעניק לכם את השירות. כל חברה תגבה סכום אחר ולכן במידה והחלטתם להיעזר בגוף חיצוני לצורך פירעון – יותר ממומלץ לעשות סקר שוק ולבדוק מהן העמלות אשר אותן תיאלצו לשלם.

אילו יתרונות יש בשיטה זו?

היתרון המרכזי שטמון בשירות ניכיון שיקים נמצא בנזילות הגבוהה של כספכם. אין צורך לחכות למועד הצ'ק ובלא מעט מקרים ניתן לוותר על הלוואות בעלות ריבים מופקעת בעזרת שימוש בכסף אשר מגיע לכם. יחד עם זאת, במידה ואתם לא לחוצים או נמצאים בדוחק, שווה לפדות את הצ'ק במועד הייעודי שלו. כך, תוכלו לקבל את כל כספכם ולא לוותר על דבר.

כיצד מומלץ לאתר חברה אשר מתמחה בשירות זה?

כמו בכל דבר בחיים, אין תחליף לשם טוב. למרות שיש בשוק חברות רבות אשר עוסקות בתחום, שווה לשאול בקרב חברים ומשפחה עם איזו חברה כדאי להתקשר בכדי לבצע את העסקה. עניינים כגון מוניטין, שירות אישי ויחס מקצועי – מהווים אינדיקציה למהות האנשים אשר עומדים בראש החברה. לכן חשוב לעשות בדיקה מעמיקה ואיכותית לפני שמתחייבים לכל עסקה.

מה אומר החוק בעניין זה?

החוק הישראלי מתיר פעולה אשר המהות שלה היא ניכיון מוקדם של השיקים. יחד עם זאת, הוא לא מתיר לכל גוף לעסוק בכך – אלא רק לחברות אשר מורשות על ידי משרד האוצר. לכן, יותר ממומלץ לבחור בגוף פיננסי אשר מחזיק בתעודות הרלוונטיות, מופיע ברישומים המתאימים וזכה בתו התקן של המחוקק המקומי. חברות אשר אינן פועלות וכפופות לחוק המקומי, עלולות שלא להעניק את היחס המקצועי הנדרש.

לסיכום: ניכיון של שיקים מאפשר לזכות בתגמול חלקי אך מיידי בעבור שיקים דחויים. זהו תהליך אשר מוכר בפני החוק, אך דורש התקשרות עם גופים פיננסיים אשר זוהי התמחותם.

צ'קים ניכיון צ'קים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד