י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ארנק וירטואלי

מי צריך מזומן? הכל על כרטיס פריפייד נטען

מעולם שבו התנהלנו באמצעות מזומן בלבד עם שליטה מלאה בסכומי הכסף שאנו מוציאים, בעשורים האחרונים עברנו לעולם של כרטיסים, עולם שהוא כמעט נטול גבולות. פתרון הכרטיס הוא אמנם פתרון תשלום נוח מאוד וזמין מאוד, אבל גם כזה שבהגדרה מעלה את היקף ההוצאות שלנו מבלי שבכלל נבחין בכך. אם אתם רוצים להיות יותר מתוכננים עם ההוצאות שלכם או לחילופין, להעמיד לטובת בן או בת משפחה אמצעי תשלום נוח, אבל עם בקרה מלאה על ההוצאות, כרטיס נטען הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם

מי צריך מזומן? הכל על כרטיס פריפייד נטען
כרטיס נטען צילום: מתוך אתר החברה

מה זה כרטיס פריפייד נטען?

במילים פשוטות, כרטיס אשראי פריפייד (כרטיס נטען)  הוא למעשה כרטיס המתפקד כמעין ארנק. כדי להשתמש בארנק, יש למלא אותו תחילה בכסף ולאחר מכן ניתן להשתמש בכסף הזה כמו בכל כרטיס אחר, עד שהארנק מתרוקן. מודל זה עובד בצורה הפוכה לגמרי מכרטיס אשראי רגיל, שבו אתם מבצעים תחילה את הקניות אבל הכסף יורד מהחשבון שלכם רק בדיעבד, אחת לחודש. יש כמובן יתרונות למודל הרגיל של כרטיסי אשראי, אלא שהמודל הזה הוא האחראי להגדלה משמעותית של היקף ההוצאות בכל משפחה טיפוסית. כרטיס נטען מאפשר לכם להשיג שליטה מלאה בהוצאות שלכם מעצם זה שהוא נותן לכם "להרגיש" היטב כל הוצאה מבלי להישען על "הנחמה" של תשלום דחוי לכאורה.

היכן אפשר להזמין כרטיס נטען כזה?

המודל של כרטיס פריפרייד שאותו ניתן להטעין בכסף מראש הוא מודל שקיים כבר שנים רבות בשוק, אם כי בתחילה הוצע פתרון זה על ידי בנק הדואר בלבד. כרטיס זה משמש למשל לצורך נסיעות לחו"ל, תשלום חשבונות בנק, תשלום ללא צורך בחשבון בנק או אפילו כפתרון מרכזי המחליף את כרטיס האשראי הרגיל. בשנים האחרונות, עם התפתחות שוק האשראי החוץ בנקאי, הפך הפתרון הנטען לזמין גם מגורמים פיננסיים אחרים לרבות חברות פרטיות, בנקים ואפילו מותגים צרכניים גדולים ומובילים. את הכרטיס ניתן לטעון באשראי, העברה בנקאית ואפילו מזומן.

האם זה מסוכן?

התשובה היא לחלוטין לא. כרטיס פריפייד נטען הוא פתרון תשלום בטוח לגמרי ואין בו שום סיכון למעט כמובן הסיכון של אובדן הכרטיס אם כי גם במקרה זה ניתן לדווח על האובדן ולהוציא את הכרטיס מכלל שימוש, כך שהכסף המוטען בכרטיס אינו הולך לאיבוד. ישנה כמובן תפיסה שאומרת שאם אתם קודם כל שמים את הכסף ורק לאחר מכן יכולים להשתמש בו, הרי שיש פה סיכון שאולי הכסף שהטענתם לכרטיס לא יכובד מכל סיבה שהיא. מן הסתם, אפשרות כזאת קיימת אמנם בתאוריה, אלא שבעולם המעשה זה פשוט לא קורה, ממש כפי שלא קורה שאתם מפקידים כסף בבנק ולמחרת מגלים שהבנק לא רוצה לתת לכם אותו. מה שכן, זה אומר שבמודל זה של אשראי, חשוב בהחלט להקפיד לעבוד אך ורק עם חברות מוכרות ואמינות.

כרטיס נטען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד