י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בדרך אל היעד

נפתלי בנט תפרוש מהחיים הפוליטיים // דעה

על רקע סבב ההמלצות שיחל מחר, יו"ר 'ימינה' נמצא כעת בצומת מכריע. מה שלא יבחר לעשות, לא יוביל אותו לנקודה בה חלם להיות - ראש ממשלה וראש גוש הימין בו זמנית | הדרך הטובה ביותר להגשים את חלומו, היא רק דרך פרישה - זמנית

נפתלי בנט תפרוש מהחיים הפוליטיים // דעה
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מעטים הפוליטיקאים שעמדו בדילמה כמו זו של נפתלי בנט. נכתבו כבר אלפי מילים על מצבו הסבוך ועל הפתרון הראוי שממנו יצא עם מינימום נזק, אך נדמה שעדיין לא הועלתה האפשרות כמו זו שאני מציע כעת ליו"ר 'ימינה'.

על רקע הדילמה הקשה מאוד בה הוא נמצא, אני מציע לבנט ל"דומם את המנוע של הרכב" – ולפרוש מהחיים הפוליטיים לפרק זמן ממושך. הבחירות האחרונות יצרו סיטואציה שבה שתי שאיפותיו של בנט מתנגשות זו בזו: להיות מנהיג הימין ולכהן כראש ממשלה.

מה שלא יחליט מבין האופציות הקיימות, בנט יצא מופסד. אם ילך לבחירות, לא יהיה לו מה להציע. במידה ויכהן כראש ממשלת השינוי, ימחק בבחירות לאחר מכן בימין.

ואם ילך לנתניהו, יאבד את הרלוונטיות במרכז, ובימין יתקשו להבדיל בינו לבין 'הליכוד'. על כן, הפתרון שיכול להביא אותו למצב שבו יגשים את חלומותיו בו זמנית, הוא פרישה זמנית מכובדת.

בנט יכול לצאת "גיבור" בשני המחנות. בצד של תומכי ביבי, הוא יכול להיזכר כמי שמנע הפלת ממשלת ימין של נתניהו, ובצד גוש השינוי, הוא ייתפס כמי שמנע ממשלה מנתניהו. זו האופציה עם הכי מעט נזקים, ואף עם כמה רווחים.

נפתלי, שרוצה להיות מנהיג הימין, יוכל לחזור לזירה הפוליטית לאחר פרישתו של נתניהו, ולהגיע לקרבות הירושה לאחר שנים שבהן יבנה קשרים ב'ליכוד'. כך גם סער עשה כשפרש ב-2014, הוא חרש את הארץ, והגיע לעמדת תמיכה גבוהה יחסית כנגד נתניהו, אך קפץ מוקדם מדיי למים.

החלטה על פרישה מהפוליטיקה היא אמנם סיכון שקשה לקחת, אך לאור הנסיבות הקיימות, זה סיכון שהכי שווה לבנט לקחת מבין שאר הסיכונים האחרים. גם אם יעדיף להישאר בחיים הפוליטיים ויבחר באחד משלוש האופציות, הוא עלול למצוא את עצמו מהר מאוד בביתו שברעננה. אז אם כבר, עדיף לפרוש בכבוד ולצאת מנצח.

אם בנט יחליט לפרוש מהפוליטיקה זמנית, זו תהיה ההחלטה הטובה ביותר שממנו יכול להגיע למקום שתמיד חלם - ראש ממשלה מטעם הימין.

נפתלי בנט פרישה מהחיים הפוליטיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד