י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עד איפה אפשר להידרדר"

בנעילת החג: הרבי מויז'ניץ דיבר נגד לימודים אקדמיים "זה הרעצעפט"

'בחדרי חרדים' מביא תמלול מלא מדבריו של האדמו"ר מויז'ניץ בנעילת חג הפסח בבית מדרשו אמש בהשתתפות אלפי חסידים. הרבי דיבר נגד לימודי אקדמיה שנאסרו, על נסיעות למקומות לא טובים בקיץ, וגם על חטיפת לחמניות במוצאי החג | "חס ושלום, הקב"ה הוא נותן פרנסה"

בנעילת החג: הרבי מויז'ניץ דיבר נגד לימודים אקדמיים "זה הרעצעפט"
הרבי מוי'ניץ בחול המועד בבית מדרשו צילום: שוקי לרר

במהלך טיש נעילת חג הפסח בחצר חסידות ויז'ניץ, דיבר הרבי על אמונה, והדגיש כי זהו היסוד של כל יהודי, וככל שיש שיש לחסיד אמונה במוחו, כך חייו יותר שלווים. "זה הרעצעפט" - המרשם להצלחה התבטא הרבי, רק אמונה - בטחון. הרבי גם התייחס בדבריו לצורך בזהירות מטיולים לא מבוקרים בימי הקיץ ואף התייחס לחטיפת הלחמניות בצאת הפסח.

'בחדרי חרדים' מביא את דבריו של האדמו"ר בנעילת החג ובימי חג הפסח בחצר החסידות.

"צריכים לזכור שיש תורת השם, ורק לו אנו משועבדים", אמר הרבי וכאן פנה לדבר נגד לימודי אקדמיה: "שמעתי בתקופה האחרונה עדות מאנשים שבאו אלי וסיפרו שיש הרבה אנשים בציבור החרדי שחושבים שצריכים להתקדם בחיים. הם הולכים ללמוד כל מיני לימודים אקדמאיים - רחמנא ליצלן", אמר הרבי. 

"אני אומר לכם" זעק הרבי מנהמת ליבו, "אני שומע סיפורים אישיים מאנשים עד איפה אפשר חלילה להידרדר רח"ל. אני מכיר אנשים שהידרדרו בגלל זה, צריכים לחטוף מכזה דבר זעזוע, אין אצלנו כאלה דברים חלילה". 

"אנשים אומרים שאפשר לעשות מזה פרנסה גדולה והרבה כסף - חס ושלום, הקב"ה הוא נותן פרנסה. אם זה לא מאושר 100 אחוז, אסור ללכת שם. אפילו שמתאמצים על פרנסה, אבל ללכת ללמוד ליב"ה, או להגיד למלמדים ללמוד ליב"ה, חס וחלילה". 

"כל המנהלים, כבר מתחילים להכין את הרישום לשנה הבעל"ט, חייבים להתריע, על הנושא הזה כבר מלכתחילה", הדגיש הרבי.

עוד אמר: "רק בתורת השם חפצו, רק לכן יצאנו ממצרים, ובתורתו יהגה יומם ולילה. אין אצלנו תורה חדשה. אני ממש הזדעזעתי, ביודעי ומכירי קאמינא, ממש ערליכע אידן, יכולים ללכת למקווה ולהתפלל כהלכה במניין, אבל הם הולכים למקומות האלה אני ממש מזועזע מזה".

"הבעל דבר משכנע, שהיום זה לא כמו פעם וכבר זה דור אחר, אין כאלה דברים. חייבים להיות חזקים ולא לזוז מאומה", הדגיש הרבי. 

"אני מבקש שיפרסמו את הדברים האלה", ציין הרבי, "לא רוצה לשמוע שלומדים כאלה דברים, חס וחלילה".

כאן דיבר הרבי על ימי הקיץ הבאים: "מגיע עכשיו הקיץ, יש כאלה שנוסעים לכל מיני מקומות, אסור לנסוע למקומות אסורים, אחר כך מתחרטים שנסעו לשם, נפגשים עם אנשי דלא מעלי, ואח"כ מתחרטים על זה. היצר הרע הוא רמאי טוב, אבל אנחנו צריכים ללחום יותר חזק ממנו".

בתורה בליל שביעי של פסח לאלפי החסידים שהסתופפו בבית ויז'ניץ דיבר הרבי על קדושת הפה: "צריכים להקפיד לשמור על דיבור הפה, בנושא קדושת הרשות, הדיין הגאון רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א אמר בשיעור בליל יו"ט, האם מותר לאכול במוצאי החג חמץ שעבר עליו הפסח וכדו', אבל יש אנשים בציבור שרצים מיד מוצאי יו"ט לחטוף לחמניות טריות, מה הדחיפות האלה במאפיות? העיקר לחטוף לחמניות?". 

עוד אמר בנושא: "יש אנשים שמתביישים לקנות פה בעיר, אז הם נוסעים לחניות רחוקות, ויש כאלה הורים שמתביישים אז שולחים את בניהם, האבא צריך להיות דוגמא אישית לילד. זה לא נקרא קדושת הרשות מה שדיברנו כעת".

לדברי הרבי, "האבא צריך להוות דוגמא אישית לילדים, ולא לרוץ מיד במוצאי החג לקנות לחמניות, בתירוץ שהוא צריך את זה לילדיו". 

בתוך כך, נרשם חידוש השנה בחסידות ש- 175 בחורים הלומדים בשיעור א' בישיבות גדולות של חסידות ויז'ניץ, הלבישו לכבוד החג "שווארצע זאקען" - גרביים שחורות כמו החסידים המבוגרים, כאות הוקרה על שעשו את המבצע של הרבי בחורף האחרון.

הרבי מויז'ניץ אקדמיה חסידות ויז'ניץ שביעי של פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד