י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בקרוב אצל כולם?

החל ממחר: פטור ממסכות ללוחמים באימון

מנכ"ל משרד הבריאות אישר כי בהמשך לבקשת צה"ל ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הוא החליט לשעות לבקשה ולהחריג חלק מהיחידות מחובת עטיית המסכות, במסגרת פיילוט לתקופה של 3 חודשים

החל ממחר: פטור ממסכות ללוחמים באימון
אילוסטרציה צילום: pixbay

לאחר שהתקבל אישור משרד הבריאות, צה"ל יחל החל ממחר (שני) בפיילוט, בו יחידות הכשרה ויחידות לוחמות יהיו פטורות מעטיית מסיכות בפעילות בשטחים פתוחים. מדובר בצעד תקדימי בצל השיח סביב סוגיית המסכות במרחב הפתוח. גורמים במערכת הבריאות אמרו בימים האחרונים כי יש צורך את חובת המסכות באוויר הפתוח.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אישר כי בהמשך לבקשת צה"ל ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, הוא החליט לשעות לבקשה ולהחריג חלק מהיחידות מחובת עטיית המסכות, במסגרת פיילוט לתקופה של 3 חודשים.

במסגרת הפיילוט, יחידות הכשרה ויחידות לוחמות יהיו פטורות מחובת עטיית מסיכות באימונים ופעילות בשטח פתוח, ובתנאי שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות הם מחוסנים שחלף שבוע מאז שקיבלו את החיסון השני או ששחלו בקורונה והחלימו. לצד זאת, מדגישים במשרד הבריאות, יש לשמור על כללי ההתקהלות והקירבה הרגילים.

במשרד מוסיפים כי פעילות בחללים סגורים תתבצע עם מסיכות ותוך שמירה על כללי הריחוק. האישור מותנה בכך שצה"ל יעקוב אחר הופעת תחלואה ביחידות שהפיילוט חל עליהן, וידווח על כך אחת לשבוע לשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אלא אם כן תחול התפרצות שעליה יש לדווח מיד.

"חשוב להדגיש לגבי הציבור הכללי, שעמדת משרד הבריאות היא להמשיך ולעטות מסכות עד להודעה חדשה", נמסר בהודעת משרד הבריאות.

צה"ל קורונה משרד הבריאות פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד