י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתקפה חסרת תקדים

סמוטריץ' נגד בנט: "מחר רגע המבחן; תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן"

בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים תקיפה במיוחד במהלכה הזהיר את נפתלי בנט מהרפתקה של הקמת ממשלת שמאל בראשותו עם 7 המנדטים שלו וקרא לו ולסער שלא להתבשם מהחיבוק התקשורתי; "אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן, וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם"

סמוטריץ' נגד בנט: "מחר רגע המבחן; תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן"
סמוטריץ' / בנט צילום: שריה דיאמנט/יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לפני שייפתחו דלתות בית נשיא המדינה בירושלים וייכנסו בזה אחר זה נציגי המפלגות לגלות לאוזניו מי מועמד המומלץ מטעמם להרכיב את הממשלה, מתייצב הערב יו"ר 'הציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' למסיבת עיתונאים, בה הוא מעביר את מוקד האש ממנו, על כך שאינו מוכן להקמת ממשלה בתמיכת תומכי טרור, לעברו של יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, שמבקש לפי הערכתו לכהן כראש ממשלת שמאל עם שבעת המנדטים שלו.

"התעוררתי הבוקר לכותרות בעיתונים שמאשימות אותי בטרפוד הקמת ממשלת הימין". פתח סמוטריץ' את דבריו, "אני מבקש להבהיר עכשיו גם בקולי. חבל על הזמן שאתם משקיעים בקמפיין הזה".

"ממשלת ימין לא תקום באמצעות מנסור עבאס ורעם. לא במשמרת שלי! זו לא תהיה ממשלת ימין והנזקים ארוכי הטווח שהלגיטימציה הזו לתומכי טרור כשותפים לגיטימיים תגרום יהיו עצומים. תורידו את זה מסדר היום. אני לא אהיה חתום על מתן לגיטימציה לשוללי המדינה היהודית. לא אהיה שותף לשום ממשלה שתאחז בקולות תומכי טרור ומנחמי משפחות מחבלים. סוף פסוק". כך סמוטריץ' בראשית דבריו.

"חברים, מחר בבית הנשיא, יחל מצעד המלצות הסיעות הנבחרות לראשות הממשלה. אני כידוע תומך בהקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו. בנתניהו בחרו באופן ישיר 30 מנדטים, שהם כמעט פי שניים מהמפלגה הבאה אחריו בשמאל ופי ארבעה וחמשה משאר המפלגות בימין. בצירוף כל הגוש שהודיע על תמיכה בו, נתניהו נהנה מתמיכה דמוקרטית בשיעור שאין אף אחד במערכת הפוליטית שמתקרב אליה".

סמוטריץ' הערב. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90.

לדברי סמוטריץ', "מסע הרדיפה המשפטי נגדו פסול וגלי השנאה מהשמאל הקיצוני חצו גבולות. כפי שהבטחתי, אעשה ככל שביכולתי כדי שתוקם ממשלת ימין בראשותו".

בשלב זה פנה ליו"ר מפלגת 'ימינה', בה היה חבר בעבר ואמר, "אני פונה מכאן לחברי נפתלי בנט: כל המלצה אחרת שלך לנשיא שהיא לא בנימין נתניהו - תקרב אותנו להקמת ממשלת שמאל. משמעות ההמלצה על עצמך, על שבעת המנדטים שהשגת בבחירות, היא אחת- צעד גדול ודרמטי לממשלת שמאל עם לפיד, ליברמן, מרצ, איבתיסאם מראענה ומנסור עבאס - גם אם יקראו לה בשמות מכובסים כמו ממשלת שינוי. ממשלת ריפוי. זו ממשלת שמאל. מסוכנת לכל מה שאנחנו מאמינים בו".

"נפתלי אני חושש שהחיבוק והאיתרוג של השמאל מסנוור אותך - ואני כאן כדי לומר לך בקול ברור: אל תמנע מחר הקמת ממשלת ימין. כשנפרדנו לפני הבחירות זה היה בדיוק על הרקע הזה. אני דרשתי להבהיר שאצלנו הערכים קודמים לשאיפות הפוליטיות האישיות ואתה סרבת. לכל אורך מערכת הבחירות כשחידדתי את ההבדל הזה וביקשתי שתבהיר שפניך לממשלת ימין - נעלבת, טענתה שאלו "התקפות אישיות" והדפת את הביקורת".

ח"כ סמוטריץ' המשיך ולחץ, "מחר יגיע רגע המבחן. כשתיכנס בשערי בית הנשיא תקרע המסכה מעל המשחק המסוכן של הקמת ממשלת שמאל. אם תמליץ על נתניהו, כפי שמתבקש מתוצאות הבחירות, יהיה ברור שאתה מוריד מעל סדר היום את האפשרות לחבור לשמאל ולערבים. עם רוב כזה גם שאר החברים בימין יעשו מאמץ ויכנסו".

"אם תמליץ על עצמך", הזהיר יו"ר 'הציונות הדתית', "תביא במו ידיך לאובדן שלטון הימין ולהקמת ממשלת שמאל. ברור לכל בר דעת שהאפשרות היחידה שלך להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בצורה לא דמוקרטית ולא לגיטימית, היא בחבירה לשמאל, ששנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לאבסורדים. בהמלצה על עצמך תקטין את גוש הימין, תפגע בסיכוייו של נתניהו לקבל את המנדט מהנשיא, וכל זאת על מנת לנסות ולהקים ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית. אני חוזר, לא ממשלת שינוי, ממשלת שמאל בתמיכת התנועה האיסלאמית".

"אל תתחבא מאחורי ההתנגדות האידיאולוגית והנחרצת שלי להקמת ממשלה בעזרת התנועה האיסלאמית. אני קורא לך נפתלי להוכיח מחר שאתה צדקת ואני טעיתי. שלא היה בסיס לטענות שלי שבכוונתך לחבור לשמאל כדי להדיח את נתניהו. שהכל היה קמפיין בחירות מתוחכם שלך".

"נפתלי וגדעון", פנה סמוטריץ' לשניים, "לא רק בישיבה עם נתניהו תפרו הבטחת בחירות. אלא גם בהליכה לא אחראית עם גוש השמאל. לא גוש השינוי, גוש השמאל. הבטחתם לא להפוך את לפיד לראש ממשלה, גם לא ברוטציה. הבטחתם לא לשבת עם המפלגות הערביות אני לא מבקש מכם להצטרף לנתניהו האיש, אני מבקש מכם להצטרף לדרך של ערכים שלמיטב היכרותי איתכם אתם מאמינים בה".

"החיבוק התקשורתי אותו אתם מקבלים הוא רק בגלל שאתם בדרך להקים חלילה ממשלת שמאל. זו אותה התקשורת שאיתרגה את שרון ושכחה לו את את ההבטחה ״דין נצרים כדין תל אביב״ שמאתרגת עכשיו אתכם. אל תתמסרו לחיבוק הזה. הוא רעיל, מסוכן, וזמני מאוד. זה יתהפך עליכם מהר מאד".

"יכולתי לקבל כל תפקיד שרציתי אם רק הייתי מאפשר את הימנעותו של עבאס. לכאורה הפכתי ל"לשון מאזניים" - עוד ביטוי מכובס ולא דמוקרטי שנועד לאפשר לראש מפלגה עם שישה או שבעה מנדטים להיות ראש ממשלה. יכולתי לטהר את השרץ. אבל הערכים קודמים לשאיפות האישיות. האמת קודמת לאמביציות ולחלומות. ראש ממשלה עם שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי ולא נאפשר פגיעה קשה כזו בדמוקרטיה".

"הבטחתם תקווה אחרת. ואני קורא לכם – בואו נממש אותה עכשיו יחד! אני מודע היטב לקשיים העומדים בדרך, אבל מאמין בכל ליבי שזה אפשרי. בכוונתי להשקיע את כל זמני ומרצי בשבועות הקרובים כדי להביא להקמת ממשלת ימין אמיתית. בשלב הראשון נדרשת ירידתו של בנט מהגדר וחבירתו החד משמעית, כבר מחר, לימין, ובהמשך יצירת התנאים שיאפשרו את חבירתם של סער ושותפיו לממשלה לאומית. אני מבין את הקשיים האמיתיים והצודקים שלהם ומשוכנע שינם לכך פתרונות. אקריב כל מה שאוכל ואשים על השולחן, את הערכים שלי, את האמינות שלי ואהפוך כל אבן כדי להצליח בעזרת השם. חברים, אני מאמין שזה אפשרי".

בהמשך דבריו פנה סמוטריץ' לחברי סיעות ימינה ותקווה חדשה: "איילת, אלון, מתן, גדעון, יפעת, זאב, שרן, יועז, אני מכיר אתכם, אני יודע כמה חשובים לכם ההתיישבות, הזהות היהודית תיקון מערכת המשפט אתם יודעים מה עומד על הפרק - כל יום שעובר נמשכת ההשתלטות על שטחי סי, אתגר האג, מינוי שופטים, ביידן והסכם הגרעין אל תאבדו את כל זה בגלל חשש מיומיים שיימינג של אמנון אברמוביץ וחבורתו".

"שימו את טובת המדינה לפני הכל ובואו נשלב ידיים לממשלת ימין אמיתית. זה הרבה יותר חשוב והרבה יותר גורלי מכל הבטחת בחירות כזו או אחרת". כך בצלאל סמוטוריץ', יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' הערב.

בצלאל סמוטריץ' נפתלי בנט ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד