י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ריבלין לא יצא להרפתקה

עמית סגל: זה האיש שיקבל את המנדט מהנשיא

הפרשן עמית סגל מסביר כי לפי המסתמן בנימין נתניהו יהיה בעל הממליצים הרב ביותר אצל נשיא המדינה, ולכן סביר להניח שלמרות הצהרותיו המוקדמות, הנשיא יעניק לו את המנדט הראשון להרכבת ממשלה

עמית סגל: זה האיש שיקבל את המנדט מהנשיא
ראובן ריבלין צילום: דוברות בית הנשיא

ערב ההמלצות אצל הנשיא והמערכת הפוליטית דרוכה מאוד. אמש נועדו אל תוך הלילה בנט ולפיד בניסיון לגבש הסכמה לגבי ההמלצות, אך לעת עתה לא נראה שאנחנו נופתע מחר ממשהו יוצא דופן. הפרשן עמית סגל מבהיר כי ככל הנראה מי שבסופו של דבר יקבל את ראשון את המנדט להרכבת ממשלה מהנשיא ריבלין יהיה דווקא ראש הממשלה נתניהו.

סגל מעריך כי יאיר לפיד ימליץ אצל הנשיא על עצמו, למרות הדיונים הקדחתניים אמש עם בנט אל תוך הלילה.

לפיכך, נתניהו יגיע עם 52 ממליצים שכוללים את החרדים וסמוטריץ', לפיד מנגד יגרוף את קולות המרכז-שמאל והוא אמור להגיע עד 50 ממליצים (אם סער יפתיע וימליץ עליו מה שלא נראה כרגע).

לבנט יהיו עד 13 ממליצים יחד עם גדעון סער. מניסיון העבר מסביר סגל, אנו למדים כי בעל הממליצים הרב ביותר הוא זה שבסופו של דבר מקבל את המנדט.

סגל טוען כי הנשיא ריבלין לא יצא להרפתקה וההנחה היא שעל אף הצהרתו המוקדמת כי הפעם ישקול להעניק את המנדט לבעל הסיכויים הרב ביותר ולאו דווקא לבעל הממליצים הגבוה ביותר - הנשיא ילך עם תקדימי העבר ויעניק את המנדט לבעל הממליצים הרב ביותר.

ולכן מסביר סגל, עם זה המצב, סביר שריבלין יעניק מחר לבנימין נתניהו. מה נתניהו יעשה עם המנדט הזה? זו כבר שאלה אחרת.

סגל מספר כי במשך הלילה התקיימו דיונים בין גוש בנט לגוש לפיד כיצד ניתן להנדס את ההמלצות כך שנתניהו לא יקבל את המנדט, אך לעת עתה מסתבר שזו תמונת המצב.

 

ראובן ריבלין בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד