ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ביהדוה"ת הדעות חלוקות

דיווח: יאיר לפיד סבור שהחרדים בכיס שלו

בעוד ב'אגודה' שוללים כל שיתוף פעולה עם מפלגתו של מנסור עבאס, ב'דגל התורה' הדעות חלוקות בין גפני שתומך מאוד לבין ח"כ פינדרוס ששולל לחלוטין | לפיד בשיחות סגורות: החרדים יצטרפו לממשלה דקה אחרי הקמתה

דיווח: יאיר לפיד סבור שהחרדים בכיס שלו
לפיד בשיחה עם גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בניגוד לסבבי הבחירות הקודמים אליהם הגיע ראש הממשלה עם "גוש הימין" מוצק כשראשי הסיעות חותמים לו על מסמכי נאמנות, הפעם התמיכה שמקבל ראש הממשלה נתניהו מסיעות הימין-חרדים - ברורה הרבה פחות.

יהדות התורה שנחשבה כמפלגת מפתח בכל ממשלה של נתניהו בשנים האחרונות, משמיעה גמגומים לאחרונה בסוגיית התמיכה בנתניהו ועוד יותר בנוגע לשיתוף פעולה קואליציוני עם מנסור עבאס ורע"מ.

קובי בורנשטיין מדווח ב'ערוץ 20' כי הסיעה החסידית, אגודת ישראל, תמליץ על נתניהו, אך תתנגד לשת"פ עם מנסור עבאס. מנגד, בסיעה הליטאית הדעות חלוקות: למרות תמיכתו של הגר"ח קנייבסקי בשת"פ עם מנסור עבאס, שלדבריו עדיף מהשמאל, ח"כ יצחק פינדרוס שולל שיתוף פעולה כזה, בעוד מקלב אינו שולל וגפני תומך נלהב של מהלך כזה.

באגודת ישראל זועמים על תמיכתו הנלהבת של גפני במנסור עבאס ובכיר במפלגה אמר לבורנשטיין כי "אם יהיו בחירות חמישיות המפלגה תרד במנדט לפחות בגלל השטויות של גפני. ברור לכולם שהוא יתמוך בנתניהו אבל העקשנות שלו להמשיך ולשמור על איפול פוגעת בנו ובקהל המצביעים שלנו".

מיכאל שמש מדווח בכאן 11 כי לפיד אמר היום (ראשון) בשיחות סגורות על הפגישה עם בנט, כי אפשר להקים איתו ממשלה, ולדעתו החרדים יצטרפו יום אחרי הקמתה.

בתגובה לדברי לפיד בשיחות סגורות אומר בכיר ביהדות התורה כי החרדים לא יבואו לממשלה שלפיד קובע בה קווי יסוד. לדבריו, כרגע לא נראה שלפיד מוכן להתפשר על נושאי דת.

יאיר לפיד נפתלי בנט משה גפני יהדות התורה המפלגות החרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד