י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ליל סדר באמירויות

פירות השלום חיזקו חיילים והחזירו שניים מהם למסורת אבותיהם

רבה הראשי של איחוד האמירויות ערך בחול המועד ליל סדר מקוצר לחיילים יהודים המשרתים בחיל האוויר של צבא ארצות הברית הממוקם באמירויות. הרב העביר להם את חוויית ליל הסדר ושניים מהם אף הצהירו כי הם חוזרים לאמונתם ולשמירת מצוות

פירות השלום חיזקו חיילים והחזירו שניים מהם למסורת אבותיהם
ליל הסדר שערך הרב עבאדי לחיילים צילום: באדיבות המצלם

ביום רביעי האחרון ערך הרב אלי עבאדי, רבה הראשי של איחוד האמירויות, ליל סדר בגרסה מקוצרת לחיילים יהודים אמריקאים המשרתים במקום, החיילים היו מבסיס חיל האוויר המקומי, הרב ניסה לתת לחיילים חוויית ליל הסדר עד כמה שניתן, וכך לקרב ולחזק את יהדותם באמצעות עריכת הסדר, האירוע היה בלתי נשכח לכל הנוכחים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי שני אנשי חיל האוויר יהודים אמרו שהם "חוזרים לאמונתם" האירוע הזה עזר להם לעשות צעד אחד נוסף לעבר שמירת מצוות.

האירוע כאמור התקיים ביום רביעי חול המועד, שם קיימה הנהגת "איגוד הקהילות היהודיות במפרץ" אירוע פסח עם אוכל חגיגי, ושיחה עם כוחות צבא של ארה"ב בבסיס חיל האוויר אל דפרה באבו דאבי, האירוע שודר ברשתות החברתיות עבור בסיסים אחרים של ארה"ב באזור שם גם שירתו יהודים.

הודא עזרא איברהים נונו, שגרירה במשרד החוץ בבחריין בירכה על המהלך וכתבה "שמדינות המפרץ הביאו לאירוח אירוע מיוחד כזה לחיילי ארה"ב המוצבים בבסיס האוויר אל דפרה באבי דאבי במשך פסח".

כזכור בחודש פברואר השנה הקהילות היהודיות המקומיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות התכנסו להקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC) לשיתוף פעולה במפרץ בכל הנוגע לחיים היהודיים באזור, וכבר בחג הפסח הנוכחי האיגוד סייע לכלל היהודים הנמצאים במדינות המפרץ.

תחת הנהגתם הרוחנית של הרב ד"ר אלי עבאדי, היושב בדובאי, והנשיא אברהים דווד נונו, היושב בבחריין, הקבוצה שותפה בתוכניות קהילתיים שונים כדי לשפר ולעזור זה לזה. דירקטוריון האגודה מורכב מחברים מכל שש מדינות המפרץ אשר יחד יפתחו את הדרך קדימה לצמיחת החיים היהודיים במפרץ.

איחוד האמירויות חייל אמריקני הרב אלי עבאדי ליל הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד