י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נגביר את ההתנגדות"

קבוצות עירקיות מתנגדות לשיחות עם ארה"ב

קבוצות מיליציה עירקיות מתנגדות לשיחות עם ארה"ב, ומבטיחות "להגביר את ההתנגדות עד לנסיגה מלאה" | השיחות על עזיבת כוחות ארה"ב, החלו תחת ממשל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, וימשכו גם בתקופת הממשל הנכנס של ביידן 

קבוצות עירקיות מתנגדות לשיחות עם ארה"ב
חיילים בעיראק צילום: Pixabay

קבוצת מיליציה בעיראק הגיבה לסבב הקרוב של מה שמכונה "שיחות אסטרטגיות בין בגדאד לוושינגטון", על פי הדיווחים בכלי תקשורת איראניים פרו המשטר, נושא הלחימה העיקרי של הקבוצה הוא מאבק נגד כוחות אמריקאים בעיראק, בדגש על "התנגדות מזוינת ופעולות נגד כוחות הכיבוש האמריקאים שיימשכו עד שהם יצאו לחלוטין מהמדינה הערבית".

מהקבוצה נמסר כי "המסר שעל ארצות הברית הכובשת, בעלות בריתה, ותומכיה, להבין שההתנגדות נחושה להאריך את הפעילות עד שהכובשים יעזבו, ולסגור את כל בסיסיהם הצבאיים ברחבי עירק, כולל באזור כורדיסטן", כך אמר ג'וואד אל -טאליבוי, דובר תנועת אסיב אהל אל-חק, שהיא חלק מהתנגדות כוחות אמריקניים בעיראק, את הדברים הוא כתב בפוסט שפורסם בחשבון הטוויטר שלו.

השיחות על עזיבת כוחות ארה"ב, החלו ביוני האחרון תחת ממשל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, ועתידות להמשיך גם תחת הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן. על סדר היום יהיו מגוון נושאים, בעיקר נוכחותם של כוחות צבא ארה"ב על אדמת עיראק.

"קתעיב חיזבאללה", קבוצה עיראקית נוספת נגד נוכחות אמריקנית בעיראק, דחתה את השיחות הקרובות שעיראק-ארה"ב מתכננות לשבוע הבא, וכינתה זאת "חסרות ערך".

"למשא ומתן כזה אין שום תועלת מכיוון שהאומה העירקית קיבלה את ההחלטה לשים סוף לנוכחות הכובשים האמריקאים. ההתנגדות העיראקית תמשיך להפעיל לחץ על ארצות הברית להפסיק את הכיבוש הזה", כך אמר דובר הארגון, ג'עפר אל-חוסייני. בתוך כך גופי תקשורת בעיראק מדווחים כי שתי רקטות נורו ביום ראשון לעבר בסיס חיל האוויר "בלד", במחוז סלאח א-דין, שכולל בין היתר גם כוחות אמריקאים. אתר החדשות הערבי "סומריה" דיווח ממקורותיו כי אין נפגעים באירוע, וכי הרקטות נפלו מחוץ לתחומי הבסיס.

ההערכה היא כי ישנם בעירק כיום 2,500 חיילים אמריקאים.

עיראק ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד