י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כשהלב פתוח

הניתוח המסובך שבוצע תוך כדי שהמקום עולה באש

צוות רופאים רוסיים קוצר שבחים רבים בעולם, לאחר שחירף את נפשו והמשיך בניתוח לב פתוח, בזמן שבית החולים סביבם עלה בלהבות. במשך שעתיים נלחמו הכבאים באש שאחזה בבניין, בעוד הרופאים ממשיכים בניתוח עד לסיומו בהצלחה

הניתוח המסובך שבוצע תוך כדי שהמקום עולה באש
אילוסטרציה צילום: pixabay

צוות רופאים רוסים השלים ביום שישי ניתוח לב פתוח - אפילו כשלהבות אחזו בגג מרכז הרפואי בעיר בלאגובשצ'נסק במזרח הרחוק הרוסי. שמונת הרופאים והאחיות נשארו בזמן שבית החולים עלה באש, כדי לסיים את ההליך הרפואי.

"אין שום דבר אחר שיכולנו לעשות, היינו צריכים להציל את האדם", כך אמר המנתח ולנטין פילאטוב לרשת REN TV הרוסית. "עשינו הכל ברמה הגבוהה ביותר".

לכוחות כיבוי האש, לקח יותר משעתיים לכיבוי השריפה, הם אמרו כי הם השתמשו במאווררים כדי להרחיק עשן מחדר הניתוח ואילתרו כבל חשמל לתוך חדר הניתוח בכדי לשמור על החשמל. הניתוח ארך כשעתיים ובסיומו החולה נלקח לבית חולים אחר, כך נמסר לתקשורת המקומית ממשרד החירום במדינה.

הרופאה אנטונינה סמולינה אמרה לתקשורת כי "לא הייתה בהלה" בקרב צוות בית החולים. מושל האזור עמור, וסילי אורלוב, שיבח את מקצועיות הצוות הכירורגי ואת הכבאים על כיבוי השריפה, על פי הדיווח בתקשורת המקומית, צוות הרופאים יקבל פרסי הוקרה. זהו בית החולים היחיד באזור עם יחידה קרדיולוגית מומחית.

כ-128 איש פונו מיד עם פרוץ השריפה, "המרפאה נבנתה לפני יותר ממאה שנה, בשנת 1907, והאש התפשטה כמו ברק בתקרות העץ של הגג", נמסר מטעם המשרד, ה-BBC דיווח, כי המקום נבנה בעידן הצאר, והשריפה פרצה ככל הנראה מקצר חשמלי.

רוסיה ניתוח לב פתוח שריפה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד