י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדילמה של חייו

בנט שוחח עם דרעי וקיבל תשובה חד-משמעית

לפי הפרסום נפתלי בנט שוחח עם השר אריה דרעי ביום רביעי האחרון במטרה להבין האם החרדים יצטרפו עמו לקואליציה יחד עם מחנה "רק לא ביבי". לפי הדיווח דרעי השיב לו תשובה חד-משמעית

בנט שוחח עם דרעי וקיבל תשובה חד-משמעית
בנט ודרעי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נפתלי בנט עומד בפני אחד האתגרים של חייו. אם יבחר במחנה השינוי ולפיד - יאבד רלוונטיות מימין, ואם יבחר במחנה הימין - יזכה ללעג בשמאל על חולשתו מול נתניהו ואף יאבד תמיכה בסיבוב הבא במחנה "השינוי".

במסגרת מאמציו של יו"ר ימינה לבדוק היתכנות של כניסה לממשלת מרכז-שמאל, הוא מנסה לראות מי יצטרף עמו מגוש הימין. יהודה שלזינגר חושף בישראל היום כי נפתלי בנט שוחח על כך עם יו"ר ש"ס אריה דרעי בשבוע שעבר.

לפי הפרסום, בנט שוחח עם השר דרעי ביום רביעי האחרון ותהה לגבי נכונותו להצטרף לממשלה יחד עם לפיד והשמאל. לפי הדיווח, דרעי השיב לבנט באופן חד-משמעי כי בכוונתו ללכת עם נתניהו - גם במחיר של הליכה לבחירות נוספות.

דרעי אמר ל"ישראל היום": "שוחחנו בשבוע שעבר ואמרתי לבנט שאין אפשרות אחרת מלבד הקמת ממשלת ימין. העברתי לו בצורה חדה ביותר שאין שום מצב בעולם שאנחנו נלך איתו ביחד לממשלה בלי הליכוד. גם אם נגיע לרגע האחרון וגם אם זה יוביל לבחירות חמישיות, העמדה שלנו חד משמעית. גם יהדות התורה לא תצטרף לממשלה כזאת וגם הסברתי לו למה. אנחנו לא ניכנס לקואליציה שלא תחוקק באופן מיידי את חוק הגיוס כמו שסיכמנו עליו, לא נכנס לממשלה שלא תחוקק חוק גיור ממלכתי מינימלי ואנחנו דורשים גם פסקת התגברות. את זה אפשר להשיג עם יאיר לפיד? ממש לא".

לדבריו, "אם בנט היה אומר 'אני בגוש הימין', ניתן היה למצוא פתרון לגדעון סער. כל זמן שסער חושב שיש לו אפשרות אחרת, הוא לא מוכן לשמוע על זה".

לדברי דרעי: "אנחנו נשארים עם הימין. נפתלי בנט וגדעון סער חייבים להבין בצורה הברורה ביותר שאין אלטרנטיבה חוץ ממשלת ימין. אין אמצע. העם אמר את שלו, יש 65 מנדטים שרוצים ממשלת ימין, ועכשיו צריך להתגבר על כל הבעיות בבית פנימה. צריך לפסול כל אלטרנטיבה אחרת".

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד