י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההמלצות בבית הנשיא - שידור חי

ריבלין: "הדמוקרטיה מיצתה את עצמה אחרי 4 מערכות בחירות"

החל משעות הבוקר נפתח בבית הנשיא שלב ההמלצות בסופו יכריע הנשיא על מי להטיל את המנדט, ההליך כולו יתנהל באופן חריג - ביום אחד, וכבר מחר יודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין על מי הוא צפוי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה | שידור חי ועדכונים שוטפים לאורך היום

ריבלין: "הדמוקרטיה מיצתה את עצמה אחרי 4 מערכות בחירות"
הנשיא ראובן ריבלין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משעות הבוקר החלו לעלות למעונו של נשיא המדינה נציגי הסיעות שנבחרו לכנסת ה-24 במטרה להמליץ על הח"כ שיקבל את המנדט להרכבת הממשלה. סדר ההגעה לבית הנשיא הוא ע"פ גודל המפלגה ובשל כך הליכוד הייתה הראשונה להגיע. כצפוי, נציגי הליכוד המליצו על בנימין נתניהו וקיימו דיון עם הנשיא לגבי היתכנות להקמת ממשלה.

אחרי הליכוד הגיעו נציגי יש עתיד שהמליצו על יו"ר מפלגתם לפיד. ש"ס הגיעו מייד אחריהם והבהירו כי ימליצו אך ורק על בנימין נתניהו. 

נציגי כחול לבן המליצו על יאיר לפיד, בהחלטה שהתקבלה רק ביממה האחרונה. הנשיא הצהיר בסבב ההמלצות כי: "אם מי שיקבל את המנדט ייכשל - ייתכן שאעביר את המנדט ישר לכנסת".

עדכונים שוטפים:

14:00 - העבודה המליצה בפני הנשיא על לפיד. תמונת מצב: נתניהו 46, לפיד 32, בנט 7.

13:30 - גפני מגולל בפני הנשיא ריבלין את התחושה הקשה בציבור החרדי בעקבות ההסתה בשנה האחרונה.

13:15 - יהדות התורה המליצה על נתניהו.

יהדות התורה בכניסה להמלצה אצל הנשיא\\צילום: יוסל'ה ברגמן

12:50 - ח״כ מתן כהנא ביציאה מבית הנשיא: ימינה התחייבה שתעשה כל מאמץ להקים ממשלה יציבה ולמנוע בחירות חמישיות. לזה התחייבנו וזה מה שבוחרינו מצפים מאתנו. בעת הזו ליו"ר ימינה, נפתלי בנט, יש את הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה ולכן ביקשנו מהנשיא להטיל עליו את הרכבת הממשלה.

12:40 - ‏שקד מבקשת מהנשיא שאם הראשון שיקבל את המנדט ייכשל הוא ייתן סבב נוסף לבנט.

12:30 - חברי תקווה חדשה מתכנסים כעת לישיבת החלטה בשאלת ההמלצות אצל הנשיא.

12:30 - משלחת של חברי מפלגת 'ימינה' נכנסו להמליץ בפני הנשיא על היו"ר נפתלי בנט כמועמד להרכיב את הממשלה.

12:20 - חילי טרופר ומשלחת כחול לבן אחרי ההמלצה אצל הנשיא: "אנחנו מחויבים לגוש השינוי - גנץ נהג כתמיד בדרך הממלכתית, אנחנו מקווים שיקום בישראל ממשלה של שינוי ופיוס".

12:00 - ‏הנשיא ריבלין לנציגי כחול לבן: "האם אתם רואים רק ביאיר לפיד את האיש שצריך להקים את הממשלה?" חילי טרופר: "אנחנו מעוניינים באיש שיש לו הסיכוי המירבי להקים ממשלה מתוך גוש השינוי, וכרגע אנחנו רואים את זה אצל לפיד".

11:30 - נציגי יש עתיד מסכמים: אנחנו סומכים מאוד על כבוד הנשיא וכל החלטה שהוא יקבל מקובלת עלינו. אנחנו אומרים לעם ישראל ולכבוד נשיא המדינה שאם חשובה לנו מדינה יהודית ודמוקרטית וחשוב לנו שההחלטות יתקבלו ברוח הזאת - שהמנדט יהיה אצל יאיר לפיד.

11:20 - ‏הנשיא ריבלין לנציגי ש"ס: "במידה שנתניהו לא יצליח להקים ממשלה מה תעשו?" נציגי שס: "אנחנו הולכים רק עם נתניהו, לא משנה מה יהיה".

11:10: סיעת ש״ס ממליצה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. חה"כ מיכאל מלכיאלי: "סיעת ש״ס תלך לממשלה רק עם הליכוד, המועמד הנכון ביותר הוא בנימין נתניהו. אנחנו מאמינים שגוש הימין מונה 65 מנדטים. ברגע שהנשיא יטיל את המנדט על נתניהו אז תימצא הדרך להרכיב ממשלה".

11:00 הרשימה המשותפת הודיעה עוד בטרם התיצבותה בפני הנשיא כי היא לא תמליץ על אף אחד מהמועמדים להרכבת הממשלה - המשמעות: נתניהו יזכה ברוב הממליצים.

10:51: הנשיא ריבלין: "העם בישראל צריך להיות מודאג שייתכן וניגרר לבחירות חמישיות". נציגי יש עתיד: "נעשה הכל כדי לא להיגרר למערכת בחירות חמשיות".

10:45: נשיא המדינה במהלך המפגש עם נציגי יש עתיד: "לא רואה כרגע דרך שבה אפשר להקים ממשלה".

10:36: סיעת יש עתיד ממליצה לראשונה על יושב ראש מפלגתה - יאיר לפיד, כמועמד להרכיב את הממשלה.

10:00: נשיא המדינה לנציגי הליכוד: "יתכן ויהיו שיקולים אחרים, ערכיים, או למשל שיקולים הקשורים בהחלטת בית המשפט. האם יש לכם מועמד אחר שתרצו להמליץ עליו?".             

השר אמיר אוחנה השיב: "החוק ברור ואנחנו פועלים לפי החוק. אני באתי לכאן מבית המשפט המחוזי. לא ביקשו ממני להגיע לשם. נסעתי לשם במיוחד. כדי לעמוד לצאת האמת והצדק".

ריבלין: "אתה מייצג רק את עמדתך".

9:41: נציגי הליכוד אמיר אוחנה, צחי הנגבי ואופיר אקוניס המליצו להטיל את המנדט על בנימין נתניהו, השר אוחנה אמר כי למרות המצב, העם הכריע חד משמעית כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך להמשיך בתפקיד ראש הממשלה.

9:40: נשיא המדינה ראובן ריבלין בפתח דיוני ההמלצות: השיקול המרכזי שינחה אותי הוא הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת החדשה. כך נהגו כל נשיאי ישראל לדורותיהם, כך נהגתי בכל מערכות הבחירות הקודמות וכך אנהג אף עתה.

9:35: בכחול לבן מעדכנים כי לאחר התייעצויות שקיים בני גנץ הוחלט כי הסיעה תמליץ היום על יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד להרכבת הממשלה.

בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד