ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
צפו

ריבלין לנציגי הליכוד: "זו משאלת לב, איך תשיגו 61?"

נשיא המדינה ואיש הליכוד בעבר וידידו של יושב ראש תקווה חדשה גדעון סער הבהיר הבוקר לנציגי מפלגת הליכוד כי הסוגיה המשפטית של נתניהו תהיה חלק מהשיקולים באם להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה | בליכוד זועמים

ריבלין לנציגי הליכוד: "זו משאלת לב, איך תשיגו 61?"
נציגי הליכוד ממליצים צילום: מתוך הסרטון

נשיא המדינה רובי ריבלין החל הבוקר (שני) לקבל במשכנו את נציגי המפלגות השונות והמלצותיהן לקראת הקמת הממשלה ה-24. ראשונים הגיעו נציגי הליכוד, בראשות השר אמיר אוחנה. והרוחות מעל ומתחת לפני השטח סערו.

בדבריו אמר אוחנה: "הגעתי לפני זמן קצר לבית הנשיא יחד עם חבריי השרים אקוניס והנגבי ומנהלת הסיעה הגב' עליזה בראשי כדי לומר בשם סיעת הליכוד, בשם מתפקדי הליכוד ובשם בוחרי הליכוד את הדברים הבאים. אנחנו סבורים שיותר ממה שמשתקף בכלי התקשורת, יש כאן הכרעה של הבוחר".

"ראשית, בגודל המפלגה — תנועת הליכוד בראשות רה"מ חה"כ בנימין נתניהו, חרף כל הלחצים הידועים והסיקור המוטה, קיבלה למעלה ממיליון קולות של אזרחי ישראל, הבעת אמון דומה לזו שקיבלה תנועת הליכוד בבחירות לכנסת ה-20 בשנת 2015 והממשלה שהורכבה בעקבותיה בראשות נתניהו כמעט כילתה את ימיה, 4 שנים של ממשלה יציבה שהביאה הישגים רבים למדינת ישראל במגוון תחומים. בבחירות האלה, המפלגה הבאה בתור היא קצת יותר מחצי והבאות בתור אחריה הן כשליש/רבע/חמישית ושישית מתנועת הליכוד".

"שנית, במספר הממליצים. אנו סבורים ומקווים כי הצירוף של הטיעון הראשון יחד עם מספר הממליצים הגבוה ביותר שאני מקווה ומאמין שרה"מ חה"כ נתניהו יקבל כאן היום, הופכים אותו למועמד שסיכוייו להרכיב ממשלה שתשקף את רצון הציבור שברובו בחר למפלגות המשייכות עצמן למחנה הלאומי, הם הטובים ביותר".

אוחנה המשיך: "על כן באנו בהמלצה בשם סיעת הליכוד, בשם מאה ועשרים אלף מתפקדי הליכוד שהכריעו בבחירות דמוקרטיות פנימיות הכרעה מובהקת, ובשם למעלה ממיליון ישראלים שעל פתק ההצבעה בו בחרו מופיעות האותיות מחל והמילים הליכוד בהנהגת נתניהו, להמליץ על חה"כ בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה".

לסיום תקף: "הגעתי לבית הנשיא ממקום לא רחוק, מביהמ"ש המחוזי, כדי לעמוד לצידו של נתניהו, לצד האמת והצדק, באמירה ברורה: רק העם יחליט מי ינהיג אותו, לא אף פרקליט או פקיד. כל תוצאה אחרת לא זו בלבד שאיננה ערכית, היא מעוותת את הדמוקרטיה".

השר אופיר אקוניס ביציאה מבית הנשיא אמר אף הוא דברים ברוח דומה: השאלה הערכית היא שאלה חשובה. ולשאלה הזו יש תשובה- בדמוקרטיה לא קומץ פקידים מכריע מי יהיה ראש הממשלה אלא אזרחי ישראל".

כשעוד היה בפנים אמר אקוניס לריבלין: הרעיון שאדם שעומד בראש מפלגה שקיבלה מספר חד ספרתי יקבל את הראשות הוא בלתי דמוקרטי בעליל.

בנוסף שאל הנשיא את נציגי הליכוד האם ימליצו על מועמד חלופי מטעמם. השר אקוניס השיב: "התשובה היא שלילית. אנחנו לא מעמידים אלטרנטיבה. בחרנו בצורה דמוקרטית וחופשית בנתניהו לעמוד בראשות הליכוד ב2019 ולכן הוא האיש מטעמנו המועמד לראשות הממשלה".

‏השר אוחנה הוסיף ואמר: "אם אתה מצרף את מספר הממליצים לכישרון הפוליטי, סיכוייו של ח"כ בנימין נתניהו הם הגבוהים ביותר להרכיב את הממשלה הבאה".
הנשיא ריבלין הגיב: "זה משאלת לב. איך תשיגו 61?" אוחנה השיב: "לפי הניסיון הסיכויים שלו הגבוהים ביותר".

רובי ריבלין הליכוד ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד