י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי זוכה בירושה על הליכוד?

מפתיע: הסקר שבחן את תום עידן נתניהו

הדיווחים בתקופה האחרונה על הצנחת נתניהו לתפקיד הנשיאות בתמורה לפינוי כס רה"מ הביאו תוצאות מרתקות בסקר שבדק את דעת הציבור בישראל על המהלך | הסקר בדק גם את דעתם של תומכי ליכוד בשאלה מי ראוי לרשת את נתניהו ביום שאחרי

מפתיע: הסקר שבחן את תום עידן נתניהו
ראש הממשלה נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הדיווחים לפיהם עלתה הצעה בליכוד להעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את נשיאות המדינה במקום את ראשות הממשלה, מסקר רדיו 107FM עולה כי 53 אחוזים מכלל הנשאלים לא רוצה את נתניהו בבית הנשיא. כמו כן, אם מהלך כזה ייצא לפועל, לניר ברקת יתרון משמעותי בקרב על הירושה בליכוד.

מסקר מיוחד שערך מכון פאנלס פוליטיקס עבור התוכנית 'שבע תשע' עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm עולה כי 53 אחוזים, יותר ממחצית מכלל הנשאלים מתנגד למינויו של נתניהו לנשיאות. סך התומכים מבין כלל המשיבים הוא 30 אחוזים בלבד.

הסקר בחן את אותה שאלה גם בקרב מצביעי הליכוד - ושם, כצפוי, המשקולת נוטה לתמיכה במהלך המיטיב עם נתניהו: 59 אחוזים בעד מתווה נשיאות לנתניהו, ורק 18 אחוזים מתנגדים.

עוד בחן הסקר, במידה ואכן המהלך יצא לפועל, מי לדעת הנשאלים הוא שראוי להיות יורשו של נתניהו בראשות הליכוד. בראש הרשימה, הן בקרב מצביעי הליכוד והן בקרב כלל הנשאלים, עומד ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים לשעבר. ברקת זוכה לרוב מוחץ של 25 אחוזים מקרב כלל הנשאלים ו־23 אחוזים מקרב מצביעי הליכוד, פער משמעותי משאר המתמודדים הפוטנציאליים על התפקיד הנכסף.
 
בהמשך הרשימה, מקרב מצביעי הליכוד, גלעד ארדן עם 13 אחוזים, יולי אדלשטיין עם 7 אחוזים וישראל כ"ץ עם 6. בתחתית הרשימה, על פי מצביעי הליכוד, מירי רגב עם 5 אחוזי תמיכה, אמיר אוחנה עם 3, ויו"ר הכנסת הנוכחי, יריב לוין, עם 0 אחוזים ממצביעי הליכוד הרואים בו יורש פוטנציאלי לנתניהו.

בקרב כלל הנשאלים נמצא יולי אדלשטיין במקום השני אחרי ברקת עם 10 אחוזים, ארדן עם 9, וכ"ץ עם 4.

הסקר המיוחד נערך אמש (א') על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. בסקר השתתפו 500 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים, ונוסיף כי מצביעי הליכוד מונים בסקר הנוכחי 110 משיבים.

ביבי נתניהו ניר ברקת הליכוד גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד