ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תיעוד: ארון הקודש שהוצת

המתפללים הגיעו והזדעזעו: "תוצאה ישירה של ההסתה" • תיעוד קשה

נמשכת חקירת הצתת ארון הקודש בבית הכנסת 'מאור ישראל' ברחוב החלוצים בבני ברק | חוקרי המשטרה אספו מהאזור מצלמות אבטחה ומתקיים מצוד אחר החשוד בהצתה | אחד המתפללים בבית הכנסת: "מדוע שבן אדם ירצה לעשות דבר כזה?, זו תוצאה ישירה של הסתה נגד הדת והציבור החרדי"

המתפללים הגיעו והזדעזעו: "תוצאה ישירה של ההסתה" • תיעוד קשה
הנזק שנגרם בביה"כ צילום: בחדרי חרדים

מתפללי בית הכנסת 'מאור ישראל', השוכן ברחוב החלוצים בבני ברק, הזדעזעו לגלות הבוקר (שני) את הנזק הכבד שנגרם לארון הקודש, כתוצאה מהדליקה שהצותה בבית הכנסת במהלך הלילה. בנתיים, חקירת המשטרה נמשכת בניסיון להגיע אל החשוד בהצתה.

"אנחנו עדיין מזועזעים", אומר הבוקר אחד המתפללים בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "מדוע שבן אדם ירצה לעשות דבר כזה?, זו תוצאה ישירה של הסתה נגד הדת והציבור החרדי". מתפללים אחרים שהגיעו היום לתפלל בבית הכנסת אמרו ל'בחדרי חרדים' כי אין להם סכסוך עם אף אדם, ולכן להערכתם הרקע להצתה הוא אנטישמי.

• בית הכנסת הוצת, ארון הקודש בער • תיעוד

מתפלל אחר אמר, כי הם מקווים שהמשטרה תגיע בהקדם למצית. "אנחנו סומכים על המשטרה שתעשה את עבודתה. מצפים שיגיעו לפושע וימצו איתו את הדין". הבוקר כבר הגיעו למקום שורה של אישי ציבור וחברי כנסת שהביעו תמיכה במתפללים וגינו את המעשה. "זהו בהחלט אירוע קיצוני שיש לו עקבות של ההסתה שהתפרצה לה בשנה האחרונה", אמר חבר הכנסת אוריאל בוסו שביקר בבית הכנסת.

"הפורעי או הפורעים לא בחלו בשום אמצעים, אני סמוך ובטוח שגורמי האכיפה והמשטרה יתנו דגש על איתור הפורעים עד למיצוי ההליכים, שאירועים כאלו לא יחזרו על עצמם", הוסיף בוסו.

במקביל, המשטרה הודיעה כי חקירה ראשונית שנעשתה באשר לשריפה שפרצה הלילה בבית הכנסת ברמת גן, העלתה כי מדובר בקצר חשמלי, ולא בהצתה כפי שנחשד בתחילה. יחד עם זאת, חקירת השריפה בבית הכנסת 'מאור ישראל', העלתה כי אכן מדובר בהצתה מכוונת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי  חוקרי המשטרה אספו לפנות בוקר את מצלמות האבטחה הסמוכות לבית הכנסת 'מאור ישראל'. בתיעוד שבידי המשטרה, נראה החשוד בהצתה נכנס ויוצא מבית הכנסת לאחר שביצע את המעשה. בשעות האחרונות נעשים מאמצים להתחקות על עקבותיו.

מהמשטרה נמסר, כי היא פתחה לפנות בוקר בבדיקת נסיבות שריפה בבית כנסת בבני ברק, "כאשר על פי חוות דעת, גורמי מקצוע עולה חשד להצתה ולפיכך נפתחה חקירה בהתאם". "בתוך כך", הוסיפו במשטרה, "חוקר שריפות וחוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל אספו ממצאים פורנזים שונים במקום, לבחינת הנסיבות לקידום החקירה".

בכבאות והצלה עדכנו כי לוחמי האש מתחנת בני ברק הזונקו לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים, שם זיהו לוחמי האש כי השריפה נקודתית אשר כילתה את הפרוכת של ארון הקודש וכובתה טרם הגעתם.

 

 

הצתה ארון קודש מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד