י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לא לשולחן הזה"

משפט נתניהו: השר אוחנה התעמת עם הנשיא

בשעה שנציגי הליכוד עלו למעונו של נשיא המדינה כדי להמליץ על בנימין נתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה, נרשם עימות בין השר אוחנה לנשיא המדינה לגבי חפותו וכשירותו של נתניהו להרכיב ממשלה | צפו

משפט נתניהו: השר אוחנה התעמת עם הנשיא
אמיר אוחנה והנשיא ריבלין צילום: צילום מסך

נציגי הליכוד עלו הבוקר (שני) למעונו של נשיא המדינה והמליצו על בנימין נתניהו כמועמדם להרכבת הממשלה. במהלך השיחה עם הנשיא, התפתח עימות בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לבין נשיא המדינה ריבלין בנוגע למשפט נתניהו והלגיטימציה שלו להרכיב ממשלה במצבו.

"אני מבקש לשאול אתכם שאלה לא פשוטה. ייתכן שיגיעו לידי מצב שיקולים נוספים להרכבת הממשלה, ובהם שיקולים ערכיים שאני לא יודע אם לנשיא יש סמכות לשקול אותם או שהם קשורים לבית המשפט העליון. האם יש לכם מועמד אלטרנטיבי, אם השיקולים ימנעו ממנו (נתניהו) להרכיב ממשלה?", הקשה הנשיא. השר אוחנה השיב לו כי המלצתם מתבססת על החוק והוסיף כי הגיע למעונו של הנשיא אחרי שהביע תמיכה בבית המשפט בראש הממשלה נתניהו: "באתי מבית המשפט המחוזי. לא התבקשתי להגיע לשם, באתי כדי לעמוד לצד האמת והצדק", אמר השר.

הנשיא ריבלין הסתייג מדברי השר ובפנים חתומות השיב: "אתה אומר את זה בשם עצמך, לא לשולחן הזה".

אוחנה ענה לנשיא ואמר: "כשיותר ממיליון מצביעים הצביעו לליכוד כשהם יודעים על המצב שעליו רמז הנשיא, הם הביעו אמון בו ולא באחרים. כמו שאדוני לא מחויב לקבל את דעתי, אני לא מחויב לקבל את עמדת הנשיא".

 

ראובן ריבלין אמיר אוחנה בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד