י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סוכן מוסד לשעבר?

דיווח: ישראלי הציע לפנות במטוס את משפחת אחיו למחצה של המלך

רועי שפושניק מכחיש את הדיווח כי הוא סוכן מוסד לשעבר, ואמר כי הוא חבר אישי של אחיו למחצה של המלך עבדאללה השני בירדן, שנמצא במעצר בית ומואשם ב"ניסיון לערער את היציבות הממלכה"

דיווח: ישראלי הציע לפנות במטוס את משפחת אחיו למחצה של המלך
רויטרס

רועי שפושניק, ישראלי שחי באירופה יצר בסוף השבוע קשר עם הנסיך הירדני חמזה בן חוסיין והציע לארגן את פינוי משפחתו מירדן במטוס פרטי, כך על פי דיווח ביום ראשון בתקשורת הערבית.

סוכנות הידיעות עמון הירדנית, ציינה אמש (ראשון) כי הישראלי לשעבר, רועי שפושניק, פנה לאשתו של נסיך הכתר לשעבר חמזה בן חוסיין, והציע להטיס אותה מחוץ למדינה עם ילדיהם.

בדיווחים נאמר כי "שפושניק היה לשעבר קצין סוכנות הביון של המוסד", אך בדיווח לא הוזכרה מדינת ישראל כקשורה לניסיון ההפיכה לכאורה בשום צורה שהיא.

בהצהרה לאתר 'וואלה', טען שפושניק כי מעולם לא היה קצין מוסד. הוא אכן אישר כי הציע סיוע לחמזה עבור משפחתו במסגרת הידידות האישית שלהם. "אני ישראלי שחי באירופה. מעולם לא שירתתי בשום תפקיד בשירותי הביון הישראלים. אני חבר אישי קרוב של הנסיך חמזה", אמר.

"בסוף השבוע הנסיך חמזה סיפר לי על מה שקרה בירדן והצעתי לו לשלוח את אשתו וילדיו לביתי, אין לי שום ידיעה על האירועים שהתרחשו בירדן או על האנשים המעורבים. ההצעה שנתתי לנסיך חמזה נעשתה על בסיס ידידותנו האישית ומתוך רצון לעזור לנסיכה ולילדיהם ברגע קשה זה", הדגיש.

ירדן פרסמה ביום ראשון כי סיכלה מזימה "לערער את היציבות" של הממלכה בה מעורב חמזה, אחיו למחצה של המלך עבדאללה השני, ועצרה לפחות 16 חשודים.

חמזה, מי שהיה נסיך הכתר לשעבר שתוארו נשלל על ידי המלך עבדאללה בשנת 2004, "פעל יחד עם גורמים זרים כדי לערער את ביטחונה" של ירדן, כך אמר סגן ראש הממשלה איימן ספאדי. חמזה נמצא בימים אלה במעצר בית.

חמזה, פרסם ביום שבת באמצעות רשת BBC הודעת בה הוא מאשים את שליטי ירדן בשחיתות והאשים את המלך שהכניס אותו למעצר בית.

ירדן ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד