י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עדכונים שוטפים - סער נותר על הגדר

ממליצים בבית הנשיא: 52 לנתניהו, 45 ללפיד - ו-7 לנפתלי בנט

עד כה הגיעו לנשיא: הליכוד שהמליצו על נתניהו, יש עתיד שהמליצה על לפיד, ש"ס שהמליצה על נתניהו, כחול לבן שהמליצה על לפיד, יהדות התורה המליצה על נתניהו, וימינה על בנט | ב-16:30 ישראל ביתנו המליצה על לפיד והציונות הדתית המליצה על נתניהו ומרצ על לפיד

ממליצים בבית הנשיא: 52 לנתניהו, 45 ללפיד - ו-7 לנפתלי בנט
הנשיא ראובן ריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משעות הבוקר עלו אל בית הנשיא ראובן ריבלין נציגי המפלגות על-פי סדר גודלן. עד כה לא נרשמו דרמות יוצאות דופן וכצפוי בנימין נתניהו מוביל לעת עתה עם 52 ממליצים, אחרי שקיבל את המלצתם של חברי מפלגת הציונות הדתית. 

לפיד זכה לתמיכת חברי מפלגתו וכן לתמיכתן של כחול לבן, מפלגת העבודה, ישראל ביתנו ומרצ, והוא ניצב שני אחרי נתניהו עם 45 ממליצים, כאשר סיעת ימינה המליצה על נפתלי בנט עצמו.

ריבלין: "הדמוקרטיה מיצתה את עצמה אחרי 4 מערכות בחירות"

במהלך הבוקר עלו חברי הליכוד למעונו של הנשיא והמליצו על נתניהו. הנשיא הקשה האם יש להם מועמד אחר חוץ מנתניהו עליו ימליצו ורמז לסוגיה המשפטית בה נתון ראש הממשלה. השר אמיר אוחנה התעמת עם הנשיא והביע תמיכה ואמונה בחפותו של ראש הממשלה. הנשיא ריבלין הסתייג מדבריו.

בשעה 16:30 מצעד ההמלצות יחזור כשישראל ביתנו תעלה למעונו של הנשיא וככל הנראה תמליץ על יאיר לפיד כמועמדה להרכבת הממשלה.

עדכונים שוטפים:

21:15 > יו"ר רע"מ מנסור עבאס לנשיא המדינה: "נפעל למנוע בחירות, רע״מ רוצה להיות שותפה בהרכבת הממשלה ולהיות חלק ממנה. עמדתה של רע"מ אינה בשמאל ואינה בימין, לכן אנחנו אין לו המלצה על מועמד ספציפי, בינתיים אנחנו לא נוטים לשום גוש. נבוא במגע עם כל אחד שיוטל עליו הרכבת הממשלה".

20:30: הרשימה המשותפת החליטה אף היא שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה. נציג הסיעה אחמד טיבי אמר: "לו היינו הכף המכריע היינו מביאים המלצה שתכריע".

19:40: נציגי תקווה חדשה עזבו את בית הנשיא למרות שריבלין העניק להם זמן לשקול מחדש את עמדתם שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה.

19:15: נציגי תקווה חדשה לא המליצו על אף אחד מהמועמדים להרכיב ממשלה.

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון לנשיא: "אגו לא יהיה שיקול, אנחנו לא נהיה מכשול. יש שיקול של ממשלת ימין במועמד אחר שלא נתניהו או ממשלה פריטטית של רוטציה בין לפיד לבנט, אנחנו במציאות הזו לא יכולים להמליץ על אף אחד מהם כי זה לא יקדם אותנו במציאות שתרכיב ממשלה".

18:49 - גורם בליכוד: "גדעון סער החליט להמליץ על לפיד. אם בנט לא משנה את המלצתו לנתניהו - הוא מכשיר ממשלת שמאל בראשות לפיד והמשותפת".

18:30 - מרצ הגיעה לנשיא והמליצה על לפיד שעולה ל-45 ממליצים מול 52 של נתניהו ושבעה של בנט. יו"ר מרצ ניצן הורביץ אמר: "אנחנו חושבים שהוא יצליח לקיים מו"מ, אפשר יהיה בצירוף של מפלגות השמאל, המרכז והימין להקים ממשלה".

18:10 - ח"כ אחמד טיבי אומר כי אם סער ימליץ על לפיד, הוא גם יצטרף כדי להעניק רוב ממליצים ליו"ר יש עתיד.

18:00 - השעות המעודכנות להגעת נציגי המפלגות אל הנשיא: מרצ 18:30, תקוה חדשה 19:00, הרשימה המשותפת 19:30, ורע"ם 20:15.

17:40 - עמית סגל: "הכול תלוי בסער והלחצים עליו אדירים".

17:35 - יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר בבית הנשיא: "העם בחר ימין. בסופו של דבר יש 65 מנדטים לימין. כבוד הנשיא תמיד היה עם הדמוקרטיה, עם רצון העם, נדמה לנו שיהיה נכון להעביר את המנדט לנתניהו. אם תטיל על נתניהו אני מאמין שתקום פה ממשלת ימין מלא-מלא".

17:30 - הנשיא ריבלין לאיתמר בן גביר: "אמרתי לך בהיותי יו"ר הכנסת שתהיה חבר כנסת, לא משאלה ולא חיזיון, פשוט ידעתי שזה יקרה".

17:25: הציונות הדתית ממליצה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, נציגי המפלגה אמרו לנשיא: "נתניהו הוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה".

17:20 - חברי הציונות הדתית, איתמר בן גביר ושמחה רוטמן הגיעו להמליץ בבית הנשיא.

17:15 - מרצ התחלפה עם המשותפת אצל הנשיא כדי שהם יהיו אחרי סער ואז אם הוא ימליץ על לפיד אז גם הם ימליצו.

16:40 - ליברמן רמז לסחטנות חרדית, ריבלין: "אני חושב שלא כדאי לדבר על קבוצות. החרדים ראו בהתבטאויות שלך פגיעה אישית".

16:35 - יו"ר ישראל ביתנו ליברמן הודיע כי הם מפלגתו ממליצה על יאיר לפיד כמועמד להרכבת הממשלה. ליברמן: "אנחנו ממליצים על יאיר לפיד. אם יהיה מועמד אחר עם יותר סיכויים לא נפסול אף אחד".

16:30 - החלק המעניין בהמלצות אצל הנשיא מתחיל כעת. ראשונים להתייצב נציגי ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ועודד פורר, אחריהם הציונות הדתית, ואז הרשימה המשותפת ותקווה חדשה שעשויים להפוך את המספרים של היום.

ראובן ריבלין ישראל ביתנו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד