י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נלחם על חייו

נתניהו בנאום סוער: "הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אותי"

על רקע סבב ההמלצות שמתנהל במקביל אצל הנשיא, ראש הממשלה נאם לאחר שהתייצב בבית המשפט הבוקר עם פתיחת שלב ההוכחות בתיקיו, והאשים את הפרקליטות: "כך נראה מסע ציד" | גנץ הגיב: "הוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה"

נתניהו בנאום סוער: "הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אותי"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד נציגי הרשימות עושים את דרכם לסבב ההמלצות אצל הנשיא, ראש הממשלה התייצב הבוקר (שני) בבית המשפט עם פתיחת שלב ההוכחות.

לאחר מכן, נשא רה"מ נאום מיוחד לתקשורת בו התייחס למשפטו: "הגעתי היום לבית המשפט כדי לשמוע את התובעת. לעומת זאת בשימוע שלי, כשפרקליטי הציגו את דברי ההגנה לטובתי, אותה תובעת אפילו לא טרחה להיות טורחת".

"אין דבר שמוכיח יותר שהשימוע בענייני היה הצגה. משחק מכור מראש", טען והמשיך, "אני רוצה לקוות שהמשפט יתנהל אחרת, אבל מהפרקליטות אין לי ציפיות"

נתניהו תקף את הפרקליטות: "כל ההליך שהתנהל נגדי, היה שימוש פסול בכוח השלטוני הדורסני שבידי הפרקליטות. הפרקליטות פתחה בחקירה כנגד ראש ממשלת ישראל בניגוד לחוק. לא סתם חוק - חוק יסוד שמחייב קבלת אישור לפתיחת חקירה על ידי היועמ"ש. אישור שמעולם לא ניתן".

"ולמה הם עשו את זה? כי הם במסע ציד! הם לא חיפשו עבירה, הם חיפשו אותי. לצערי הפרקליטות טייחה חקירות, ביצעה חיפושים בלתי חוקיות, שיפצה פרוטוקולים, השחירה תמלילים, מחקה הקלטות, הדליפה הדלפות פליליות ומגמתיות בהיקף אדיר וסחטה עדים", הוסיף והאשים נתניהו.

נתניהו התייחס בדבריו גם לאילן ישועה, העד הראשון שעלה בתחילת שלב ההוכחות: "הפרקליטות הביאה עד תביעה שמחק שיחות בנייד שלו. במשך חודשים אנחנו מבקשים גישה לטלפון הזה. הפרקליטות ניהלה מלחמת חורמה שנועדה למנוע גישה למכשיר. היא התעקשה שלא ניתן לשחזר את השיחות. הגענו עד לבית המשפט העליון כדי לאפשר גישה לשיחות שנמחקו. תוך זמן קצר השיחות שנמחקו שוחזרו".

הוא הוסיף: "ההקלטות שהגיעו לידינו סותרות את התזה הבסיסית של הפרקליטות. בשיחה שנמחקה שומעים את איריס אלוביץ' אומרת לאילן ישועה: 'הייתי רוצה לראות את אתר וואלה אתר מאוזן מבחינת ימין ושמאל'.

"פעם אחר פעם, מטרללים מדינה שלמה. הם מדברים במילים גבוהות על דמוקרטיה, אבל מה שנעשה כאן, זה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. מנסים לבטל את רצון הבוחר על ידי המצאת עברות", הוסיף.

ראש הממשלה המשיך: "ולא סתם עבירות, עבירות שלא נמצאות בספר החוקים של אף מדינה דמוקרטית, ועד לאחרונה לא בספר החוקים של מדינת ישראל".

מי שמיד הגיב לנאום, היה שר המשפטים לשעבר בני גנץ: "נתניהו הוכיח הערב שהוא לא כשיר לכהן כראש ממשלה, והוא זה שמנסה לבצע הפיכה שלטונית. המתקפה שלו כנגד הפרקליטות נועדה למטרה אחת- דה לגיטימציה לתוצאות המשפט וניסיון לצבור כוח בלתי מוגבל" .

גם חבר הכנסת יאיר גולן, הגיב לנתניהו: ‏"האיש שהפסיד ארבע פעמים בבחירות טוען שהמשפט שלו הוא ״ניסיון הפיכה״. ההפיכה היחידה היא שאדם שאין לו מנדט מהציבור מנהל את המדינה באמצעות שקרים, תכסיסים והתנהלות של ראש ארגון פשע. לך!"

בנימין נתניהו משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד