י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
זו המועמדת המסתמנת

האתגר הראשון: למנוע את הדחת גפני מוועדת הכספים

במידה ובשעות הקרובות יטיל נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה על יאיר לפיד או נפתלי בנט, עשויות לכך השלכות מיידיות על השליטה בכנסת. ח"כ משה גפני עשוי להיות מודח מראשות הכספים וועדת, לצד כמובן ניסיון להדיח את יו"ר הכנסת מטעם הליכוד יריב לוין  

האתגר הראשון: למנוע את הדחת גפני מוועדת הכספים
משה גפני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחר (שלישי) יושבעו 120 חברי הכנסת ה-24, כשבשלב זה לא ברור על מי יוטל המנדט להרכבת הממשלה, אך החשש המשמעותי ביותר בכנסת הוא מהדחת יו"ר הכנסת והשתלטות 'מחנה השינוי' על ועדות הכנסת הזמניות עד לכינונה של ממשלה.

כך, שמי שיקבל את המנדט יקבל את ראשות הוועדה המסדרת שתקים מיד עם השבעת הכנסת את ועדת הכספים, וועדת חוץ וביטחון הזמנית, שתעלה להצבעה בוועדה והמועמד שיזכה לרוב ימונה.

בסיעות החרדיות חוששים כי באם המנדט יעבור לידי יאיר לפיד או נפתלי בנט, ייתכן והם יבקשו להדיח את חבר הכנסת משה גפני מראשות ועדת הכספים לתקופה קריטית, ייתכן לשבעה חודשים של מערכת בחירות חמישית.

מי שמכריע את הכף בין גוש הימין למחנה השינוי אלה נציגי הסיעות הערביות, שלאורך הימים האחרונים חבר הכנסת משה גפני קיים איתם שיחות ולא ברור כיצד יפעלו מחר בהצבעה על ראשות ועדת הכספים.

חשש נוסף הוא ששמא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ ידרוש בשלב כזה או מאוחר יותר את ועדת הכספים, כשגם יהדות התורה וגם הציונות הדתית מחזיקות באותו מספר נציגים (7) בכנסת ה-24, שכן ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) שוריין בליכוד ונכנס לכנסת גם הוא.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסתמן שחברת הכנסת איילת שקד תמונה ליו"ר ועדת הכספים מטעם 'מחנה השינוי' באופן זמני עד לכינונה של הממשלה.

משה גפני ועדת הכספים נפתלי בנט יאיר לפיד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד