י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הדרמה הפוליטית

סער לא ממליץ על מועמד • דורש לזמן את בנט ולפיד

גדעון סער הפתיע הערב בבית הנשיא כאשר נציגיו הודיעו שלא ימליצו על איש. עם זאת ביקשו מהנשיא לזמן אליו את לפיד ובנט בכדי שאלה יקימו ממשלה פריטטית בראשותם 

סער לא ממליץ על מועמד • דורש לזמן את בנט ולפיד
גדעון סער ורובי ריבלין צילום: Roy Alima/Flash90

הדרמה הפוליטית: הפלונטר הפוליטי נמשך, לקראת סיום שלב ההמלצות, בסיעת ׳תקווה חדשה׳ הכריעו שלא להמליץ על אף אחד מהמועמדים לתפקיד ראש הממשלה, בכך ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל את רוב הממליצים בבית הנשיא.

נציגי 'תקווה חדשה', יפעת שאשא ביטון, זאב אלקין ויועז הנדל הופיעו הערב (שני) בפני הנשיא והודיעו על החלטתם שלא להמליץ על אחד משלושת המועמדים, בנימין נתניהו, יאיר לפיד או נפתלי בנט.

נציגת המפלגה יפעת שאשא ביטון אמרה כי יש שתי אופציות מבחינתם, האחד הקמת ממשלת ימין על ידי מועמד מהליכוד שהוא לא נתניהו, או ממשלת רוטציה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

שאשא ביטון הציעה לנשיא המדינה לפעול בצורה דומה לפעם הקודמת, לזמן לבית הנשיא את נפתלי בנט ויאיר לפיד ולדרוש מהם להקים ממשלה פריטטית שתחלץ את ישראל מהמשבר הפוליטי.

בעקבות החלטתו של סער, צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לזכות ברוב הממליצים, אך לא ברור אם הוא יקבל את המנדט על ידי הנשיא, שצפוי להודיע על החלטתו כבר מחר לקראת השבעת הכנסת.

המבחן הראשון של המחנה שכולל את גדעון סער יהיה מחר בכנסת, כאשר יבקשו להחליף את יו"ר הכנסת במועמד ממחנה גוש השינוי ולמנות יושבי ראשות לחלק מוועדות הכנסת החיוניות.

גדעון סער יאיר לפיד המנדט להרכבת ממשלה יפעת שאשא ביטון מפלגת תקווה חדשה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד