י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הקושי המשפטי

יהדות התורה וש"ס יממשו את החוק הנורבגי

למרות שבשבוע שעבר דיווחנו אודות תסבוכת משפטית, השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי וכן סגן השר אורי מקלב צפויים לפרוש מהכנסת עוד השבוע בכדי להכניס את הח"כים מטעמם שכיהנו בכנסת היוצאת ונפלטו מאחר ולא נבחרו לכנסת החדשה

יהדות התורה וש"ס יממשו את החוק הנורבגי
דרעי וליצמן בכנסת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הקשיים המשפטיים עליהם דיווחנו לראשונה בשבוע שעבר ב'בחדרי חרדים', בסיעות החרדיות מתכוונים לממש את החוק הנורבגי ולהשיב לכנסת את שלושת חברי הכנסת שכיהנו בכנסת החולפת ולא יושבעו מחדש מחר.

השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן, וכן סגן השר אורי מקלב צפויים להתפטר עוד השבוע מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, ולהכניס את חברי הכנסת יוסי טייב, יעקב טסלר ואליהו ברוכי לכנסת ה-24.

לש״ס ויהדות התורה יש אפשרות להכניס עוד שני נציגים, על ידי התפטרותם של סגני השרים יואב בן צור ומאיר פרוש, ולהכניס את אברהם בצלאל ומשה רוט, אך בשלב זה (לפחות בש"ס) לא צפויים לממש את החוק.

בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים' אודות קושי משפטי שימנע מסגני השרים להתפטר, כאשר המינוי שלהם עלול לגרום לתסבוכת משפטית בהמשך הכהונה, אלא שבמפלגות החרדיות החליטו למרות זאת לממש את החוק מיידית.

לא ברור האם במפלגות החרדיות מתכוונים לממש את החוק למרות הקושי כשהם בטוחים ממילא כי הם מתכוונים לשבת באופוזיציה בקדנציה הבאה או שמא הכנסת תתפזר בקרוב, או שהם יוזמים תיקון חקיקה שימנע את הקושי המשפטי בהמשך הקדנציה.

יעקב ליצמן אורי מקלב החוק הנורבגי התפטרות מהכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד