י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצאר החדש

ולדימיר פוטין חתם על חוק המאפשר לו לשלוט עד 2036

דיקטטורה באופן סופי? נשיא רוסיה ולדימיר פוטין סידר לעצמו מגורים בקרמלין לפחות ב-15 השנים הקרובות כאשר חתם על חוק המאפשר לו להמשיך לכהן כנשיא עד שנת 2036

ולדימיר פוטין חתם על חוק המאפשר לו לשלוט עד 2036
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על חקיקה המקנה לו את האפשרות להתמודד לשתי קדנציות רצופות נוספות. התיקון החוקתי אושר במשאל עם בשנה שעברה. ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, חתם אתמול (שני) על חקיקה שיכולה באופן תיאורטי להשאיר אותו בשלטון עד שנת 2036.

על פי החוקה הקודמת, פוטין שהיום בן 68 וכבר נמצא בשלטון למעלה משני עשורים, היה נדרש לסיים את תפקידו לאחר סיום כהונתו השנייה ברציפות בשנת 2024.

אך התיקונים שאושרו על ידי הרוסים בהצבעה ארצית בשנה שעברה מאפשרים לו להתמודד על שתי כהונות נשיאותיות נוספות לשש שנים כל אחת. התיקונים הועברו על ידי הפרלמנט בסוף חודש מרץ שנה שעברה.

פוטין, שיהיה בן 83 בשנת 2036, כיהן כבר שתי קדנציות רצופות כנשיא משנת 2000 ועד שנת 2008, אז היה עליו לפרוש על פי כללי החוקה הקודמת מ-1993. כדי להישאר בשלטון, פוטין כיהן ב-2008 כראש ממשלה, אך משקיפים אירופאים רבים אמרו שהוא עדיין היה נשיא במלואו, ומחליפו דמיטרי מדוודב, היה למעשה בובה שעשה מה שפוטין רצה. פוטין נבחר לתפקיד הנשיאות ב-2012 וב-2018.

התיקונים שעשה פוטין בשנה האחרונה הם מאד משמעותיים בחוקה, והאופוזיציה האשימה את פוטין בשימוש לרעה בכוח, דבר שהביא את האיש שמתנגד לפוטין, אלכסיי נבלני, לרצות עונש מאסר פוליטי ברוסיה כי העז למתוח ביקורת על פוטין.

אם פוטין ייבחר מחדש פעמיים וישמש בתפקיד הנשיא עד סוף הקדנציה השנייה, הוא ינצח את יוזף סטלין, שהיה למנהיג המכהן ביותר ברוסיה שהיה בשלטון במשך 42 שנה.

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד