י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברקע ניסיון ההפיכה

דיווח: הנסיך הירדני חמזה נשבע אמונים למלך

הירדנים טוענים כי הנסיך הירדני חמזה - נשבע אמונים למלך | בימים האחרונים הושם חמזה במעצר בית בארמון, לאחר שניסה לערער את יציבות בית המלוכה

דיווח: הנסיך הירדני חמזה נשבע אמונים למלך
מלך ירדן עם אבו מאזן צילום: פלאש 90

ארמון המלוכה של ירדן פרסם כי הנסיך חמזה חתם על מכתב נאמנות למלך עבדאללה. חמזה הואשם בסיוע למזימה "לערער את יציבות ביטחון הממלכה".

בית המלוכה הירדני פרסם איגרת שחתם עליה הנסיך חמזה במהלך פגישה עם הנסיך חסן ועוד נסיכים מבית המלוכה. באיגרת נכתב כי חמזה מחויב לחוקת הממלכה הירדנית ההאשמית ותמיד יעמוד לרשות המלך עבדאללה ויורש העצר.

הנסיך חמזה חתם על מכתב ובו הוא "מתחייב לתמיכה בלתי פוסקת במלך", כך אמר ביום שני בית המשפט המלכותי, לאחר שהנסיך הואשם בניסיון להביא לחוסר יציבות בירדן.

אחרי ניסיון ההפיכה, הנסיך חמזה מיישר קו בהודעה שמפרסמת מלשכת המלך, "הנסיך חמזה הודיע כי הוא מחויב לדרך של המשפחה ההאשמית והמתווה שמלך ירדן שרטט לנסיך חסן", כך אמר דודו של המלך, שאותו שלח עבדאללה לטפל בנושא.

"אני שם את עצמי בידי המלך, אני אשאר מחויב לחוקתה של הממלכה הירדנית ההאשמית היקרה, ותמיד אהיה לעזר ואתמוך בהוד מלכותו ונסיך הכתר שלו" נכתב במכתב שהוצא בהצהרה של בית הדין המלכותי. "האינטרסים של המולדת חייבים להישאר מעל לכל שיקול. כולנו חייבים לעמוד מאחורי המלך במאמציו להגן על ירדן ועל האינטרסים הלאומיים שלה", נאמר במכתב. עורך דין של הנסיך אישר גם כי התיווך הצליח.

חמזה, נסיך הכתר לשעבר, חתם על המכתב לאחר שנפגש עם הנסיך חסן, דוד המלך ונסיכים אחרים ביום שני, כך אמר בית המשפט המלכותי. ארמון המלוכה של ירדן הודיע ביום שני כי המלך עבדאללה השני ביקש מבן משפחה לשמש מתווך עם אחיו הצעיר חמזה, שהואשם בקשירת קשר "מרושעת" נגד המלוכה.

כזכור הממשלה האשימה את חמזה כי היה מעורב במזימה ל"ערער את ביטחון הממלכה", ושמה אותו במעצר בית בארמון עמאן, תוך שהיא עוצרת לפחות תריסר פקידים נוספים.

ירדן ניסיון הפיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד