י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
היסטוריה

הקהילות היהודיות במדינות המפרץ מנציחות את יום השואה

היסטוריה, הקהילות היהודיות במדינות המפרץ מנציחות את יום השואה. במסגרת ההנצחה, צעירים מוסלמים ישתתפו בתכניות על השואה, ויספרו על הביקור שלהם ב"יד ושם"

הקהילות היהודיות במדינות המפרץ מנציחות את יום השואה
צלב קרס, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

לראשונה בהיסטוריה, הקהילות היהודיות במפרץ יציינו את יום השואה יחד באמצעות תוכנית בהנחיית איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC) מועצה לשיתוף פעולה במפרץ של החיים היהודיים באזור.

האירוע יכלול צעירים מוסלמים מבחריין ואיחוד האמירויות הערביות, שיגיעו לביקור ביד ושם בפעם הראשונה וילמדו על זוועות השואה. ביום חמישי הקרוב 8 באפריל, יתקיים בבחריין, כווית, קטאר וערב הסעודית, עומאן ובאיחוד האמירויות הערביות, סמינר מקוון בהנחיית אמילי ג'אד מ"הוועדה העליונה לאחווה אנושית" בהשתתפות מוסלמים צעירים מבחריין ואיחוד האמירויות הערביות שיספרו על הביקור שלהם ב"יד ושם".

בהמשך יצטרפו אליהם חברי הקהילה היהודית במפרץ ויחד הם ידונו כיצד מוסלמים ויהודים יכולים לעבוד יחד כדי ליצור מזרח תיכון חדש. לראשונה אי פעם, הקהילות היהודיות של בחריין ודובאי ישתתפו בפרויקט "הנר הצהוב", מאמץ קהילתי עולמי לזכור את קורבנות השואה, לפיו חברים מכל קהילה ידליקו נר צהוב לזכר היהודים שנספו במהלך השואה.

בנוסף מועצת הקהילות היהודיות במפרץ תקיים בשותפות עם "מוזיאון צומת הדרכים של הציוויליזציה" בדובאי ב-7 באפריל, ותציג את סיפורי המוסלמים שהתייצבו בעוז נגד הנאצים, כולל המלך מוחמד החמישי ממרוקו והאימאמים באלג'יריה.

ביום חמישי, 8 באפריל, יארגן בסיס חיל האוויר מסלול הליכה / ריצה 24 שעות סביב מסלול הבסיס לזכר קורבנות השואה וניצולים. הרצים יתחלפו בתורם עם דגל ארה"ב תוך שהם מחווים את שמותיהם וזכרונותיהם של הנספים. הרב הראשי של איחוד האמירויות, הרב אלי עבאדי יצטרף אליהם לטקס.

"זה באמת מדהים שנוכל לחגוג את יום השואה באופן כה גלוי השנה במפרץ - הן כקהילה היהודית הגדולה ביותר של המפרץ והן בקהילות הפרטניות שלנו", אמר הרב ד"ר אלי עבאדי, רבה של מועצת הקהילות היהודיות במפרץ.

"יום השואה הוא גם יום להסתכל לעבר העתיד ולבנות עולם טוב יותר לדור הבא, כך שזה לא יקרה שוב", כך אמר אברהים דווד נונו, נשיא ה-AGJC ובית "עשרת הדיברות" בבחריין.

"אנו גרים במפרץ ואנחנו לא חווים אנטישמיות שמתגברת באזורים אחרים בעולם. הסיבה לכך היא היחסים הקרובים שלנו עם שכנינו המוסלמים כשאנחנו מכבדים זה את זה. לכן, היה חשוב לנו לכלול גם מרכיב בתכנית שלנו המתמקד כיצד מוסלמים ויהודים יכולים לבנות מזרח תיכון חדש וטוב יותר".

הרב אלי עבאדי קהילות יהודיות נסיכויות המפרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד