י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כש'לאומית' מנסים לחקות סיפור על בירה

מה קרה ל'כללית' דווקא בבני-ברק? • 'דירה נאה' עדיין כאן • יש פרינטים שהופכים לתוצר מביש דווקא בגלל שהם אקטואליים • ועל הסיכה האדומה של הילדה לא אמרנו כלום • חיה ברויער עם 'שוק הפרסום'

כש'לאומית' מנסים לחקות סיפור על בירה



בתיאבון גמדים

שטראוס מתעוררים ומציגים לנו את מעדן הילדים המוכר - 'גמדים'. לא, הוא לא חדש, רק מזכירים לנו – ובצדק - שהוא קיים, במודעת דאבל מעוררת תיאבון בשביל הילדים ובעמוד כתבת תדמית להורים. ולנו נותר רק לתהות אם זו התחלה חדשה, ומוצרי שטראוס ימשיכו להוציא את עצמם על גבי דפי העיתונות, ולא יישארו רק על המדפים בחנות. ועל הסיכה האדומה של הילדה בפרסום לא אמרנו כלום.

מחמאה למימד

אני לא ממש יודעת למה, אבל כשעומד מולי פרינט שעושה תחושה של "וואו" אני מיד חושדת באדפטציה. תגידו חוסר אמונה בקריאייטיב במגזרי, תגידו אכזבה ממושכת, אבל כן, זו כבר מן עובדה כזו, החשדות הראשוניים. יש רק לציין שמי שזוכה בהם, מקבל בעצם מחמאה: רק פרינט טוב מדי מעורר אסוציאציות של מעבר לגדר.

כך הוא פרינט ה'מחמאה', המרגרינה של בלו-בנד, שמתפרסם השבוע בכלל העיתונות, אך נראה טוב יותר דווקא בדפי הכרומו של המגזינים. יש בו כל מה שאמור להיות שם: הפניה הישירה לקהל היעד, הויז'ואל הנכון ומעורר התיאבון, ורגע קטן מהמציאות שכל עקרת בית או אופה קבועה יכולה לומר עליו, "היי, גם אני". קבלו צל"ש.

החדשות הטובות

רגע לפני שהשבועון 'בקהילה' מתרחב לו למוספים חדשים, חדשות משפחה מקדימים ויוצאים מעתה במהדורת חדשות גדולה ומורחבת: יותר עמודים וכותבים חדשים, והמגזינים בתוך השקית בנפרד. השינוי ניכר גם בתוך עמודי המגזין, בעיצוב המחודש והלא מוכר שעושה קצת באלגן בעיניים, אבל אולי זה רק עניין של הרגל. בנוסף, בלי להזניח לרגע את המסורת, עיתון משפחה מצרף השבוע מוסף תיירות, בדיוק בזמן. וכמה לא מפתיע, עם המון המון פרסום.

החדשות הרעות

תוצאות אפקטיביות החליטו לרגש אותנו השבוע, ופתאום אנו פוגשים פרינט חדש של צ.לנדאו, כך סתם ביום בהיר. ולא, הם אפילו מפרסמים פרוייקט חדש.

"החדשות הטובות", כך כתוב, "צ. לנדאו ממשיכה לבנות בכל הארץ". "החדשות הרעות", מיד אחר-כך, "אנחנו לא מתכוונים לפרסם את זה". נחמד. אפשר אפילו לומר נחמד מאוד. לשניה באמת התרגשנו מהרעיון המבריק. כל זה אם לא יורדים לשורות הקטנות מתחת ומגלים שאם כבר פרינט, תוצאות אפקטיביות וצ. לנדאו ניסו לדחוף כאן גם איחול, לא בצורה מקצועית במיוחד: "ככה זה כשהדירות נחטפות וכו', נותר לנו רק לברך את עיתון משפחה על הרחבת עיתון החדשות".

מה? אתם אומרים שהדירות נחטפות או מאחלים לעיתון? אתם אומרים לעיתון מזל טוב ובאותה נשימה מודים שלא תפרסמו?

יכולנו להבין לבד, יהודים חכמים שכמונו, כשאנו פותחים עיתון חדשות מחודש ורואים פרינט עם המילים "חדשות" באותו צבע של לוגו העיתון, אנחנו מבינים שזה איחול מתוחכם, גם בלי שתכתבו לנו את זה.

תנו לציבור לחשוב קצת, זה לא יכאב לנו, מבטיחים.

(גם) אצלינו מרתיחים את החביות

יש סיפור מפורסם שנלמד תמיד בבתי ספר לשיווק ופרסום, על קמפיין בירות בחו"ל שקצר הצלחה יוצאת דופן. כל מה שהקמפיין אמר היה "אצלינו מרתיחים את החביות לפני הבישול". העניין הוא, שכולם, כלומר, אצל כל מבשלות הבירה, נוהגים להרתיח את החביות לפני הבישול. המודעה לא שיקרה, היא לא אמרה שאצל כולם לא - אבל זה מה שהובן שם, וזה גם מה שהזניק את מכירות אותה בירה בכמה אחוזים נכבדים.

גם לאומית השבוע ניסו מהלך דומה: "החל מה-1 ביולי", כך מודיעה מודעת השן המחייכת, "כל ילדי לאומית עד גיל 8 מקבלים טיפול שיניים חינם!"

העניין הוא רק, שבזכות חוק הביטוח הבריאות הממלכתי המעודכן, בחסות ח"כ יעקב ליצמן, כל ילדי ישראל עד גיל 8, בכל קופות החולים, מקבלים החל מה-1 ביולי טיפולי שיניים חינם. את העובדה הזו, בשונה ממבשלת הבירה המתוחכמת, כולנו יודעים.

מתוך אמונה שלמה

תמיד חשבתי שיש לכולנו רק 13 "אני מאמין" - אלו שכתובים בסידור. מתברר שלקופת חולים כללית יש להוסיף לנו עוד כמה, ולמען המטרה הנעלה הזו, הם הפכו את 'קול העיר' של קו עיתונות השבוע, לסוג של 'עלון הקופה' עם לא פחות מארבעה פרינטים עוקבים. מה קרה לכללית דווקא בבני-ברק, שמועות טורדניות על מעברים לקופות אחרות?

הזמן לא עוצר

הקוראים מתבקשים לענות על שאלון קצר, רק "כן" או "לא", כדי לדעת האם בחנו ברצינות את העתיד (הכלכלי) שלהם.

וכנראה בגלל שהזמן לא עוצר, בגל אורן דאגו שלא נפספס את המסר שהם מעבירים עבור ביטוח איילון: הקמפיין מתפרס על דאבל או על עמוד ומגובה בקוביות צהובות במיקומים מפתיעים בין הכתבות בכל עיתון.

לגל אורן יש כנראה משהו עם קוביות, אך יש לציין שגודל המדיה מצויין כדי למשוך את העין בזמן שבו מתעמקים בצד העיוני של עיתוני סופ"ש.

תשעת הימים

אם את אישה חרדית, מתעוררת לך מיד אותה אסוציאציה, למשמע אזכורם של הימים שבין ראש חודש אב לתשעה באב: כביסות.

יפה עשו תוצאות אפקטיביות להשתמש בכך לפרינט עבור מייבש כביסה שקשור איכשהו לפזגז. רק הפריסה של הקמפיין הזה מעוררת קצת תמיהה.

גישה עליזה לחיים

מוצרי טבעול נמכרים במבצעים בנקודות המכירה השונות ולנו רק נשאר להנות מצבעוניות עליזה של ירקות בפרינט החדש של מימד. אז לא, לא ממש הבנו אם המבצעים "משתלמים" או "שווים", אבל דווקא כן הצלחנו להנות מויזו'אל הירקות.

הצעדה החרדית למען קופת חולים כללית

לפעמים, כל העניין הוא טיימינג. יש פרינטים מקסימים רק בגלל שהם אקטואליים ויש פרינטים שהופכים לתוצר מביש דווקא בגלל שהם אקטואליים. באופן כללי צריך להיות עם יד על הדופק וקצת להתעדכן בחדשות. החכמה היא לא תמיד לעשות פרסום איך שבא ולמתוח פס ארוך על כולם, לפעמים דווקא התחשבות מראה על מקצועיות.

כך יוצא, שבימים בהם אנשים רבים בישראל יוצאים אל החום בחוץ כדי לצעוד לפחות חלק מ'צעדת גלעד שליט', קופת חולים כללית החליטו ככל הנראה שכדאי לצעוד דווקא בעבורם. קצת צורם, הפרינט החדש שלהם בימים אלו, קצת לא במקום. בשורה התחתונה תמיד כדאי לבדוק את סדר היום הציבורי לפני שאתם מוציאים אנשים לרחובות, גם אם רק אבות לילדים 'חמודי'ם חיוורי פנים.

דירה נאה

לפני יותר משנה, כשיצא המגזין הראשון 'דירה נאה' מבית 'עובדה' ו'עפרה שמעוני', היו שחשבו שהנה, עוד נסיון ליצור משהו חדש שעוד רגע יתפוגג מהשטח. מגזין מקצועי, חרדי, לבניה ועיצוב שנכנס לתוך נישה פנויה והזכיר בגודלו את הקטלוגים של איקאה, נראה קצת ירוק וחדשני מדי אז. כשיצא המגזין השני ושלישי כבר חשבו אחרת, ומגוון הכותבים המקצועיים והפינות המחכימות התרחב לו, כמו גם עמודי הפרסום. בימים אלו, מופץ מגזין דירה נאה 5 ועונה על צורך נרחב, ככל הנראה, של בונים, מרחיבים, משפצים ומפרסמים לציבור החרדי.

חכה, ביבי, לפני שאתה טס

שמועה הגיעה לאוזנינו, רגע לפני סגירת הטור השבועי, שעל הקמפיין הפוליטי שצץ בעיתונים הכללים השבת, רגע לפני הטיסה של ראש הממשלה לארה"ב, חתומים דווקא משרד הפרסום גל אורן BSD. הקמפיין, שהופיע בשישי במעריב, הארץ, ובישראל היום, צפוי ככל הנראה להמשך בשבוע הקרוב ונוכל לראותו גם ברחובות ולעדכן שבוע הבא, כשנהיה חכמים יותר.

סקירה שבועית

הרבה קמפיינים ממשיכים השבוע, כמה מרחיבים את פריסותיהם ויש אפילו כמה חדשים.

אפיקים ממשיכים להנות מהרגע עם נסקפה וגם עם מודעת מרכך סנו מקסימה, ומשחררים מודעה חדשה לבמבה עם קרם חלבה של אוסם, בגיבוי ידיעות יח"צ.

בולטון פוטנציאל מפנים מקום לדאבל גמדים לשטראוס וגם עמוד כתבת תדמית, ממשיכים עם קמפיין המבצע של פרסיל ג'ל, עם קמפיין מטרנה וגם עם אצבעות השוקולד של עלית ופרינט בגיר. בנוסף, השבוע מצטרפת פה ושם גם מודעה לחד פעמית.

מקאן אריקסון ממשיכים בפרינט חדש לקמפיין החסכון בחשמל של חברת החשמל וטריו מעירים את לאומית.

מימד ממשיכים מגוון פרינטים: קוקה קולה, שני עמודים של דאב וגלידות נסטלה ובנוסף, פרינט מבצעים חדש לטבעול.

גל אורן BSD משיקים פרינט חדש לקוטג' החדש של תנובה וגם קמפיין חדש לביטוח איילון: דאבלים, עמודים ואפילו ריבועים מפוזרים. גם קמפיין נדנדע ממשיך השבוע ומרחיב את פריסותיו.

פרסום בראשית עדיין כאן עם פרינט החניה המאושרת לאושר עד, המשך LG מכונות כביסה, ואחד חדש למזגני LG.

פרסומי ישראל מפתיעים עם מודעת הפופקורן של הוטפופ ופרסום חן בפרינט חדש למכון לנדר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד