ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זעם בתקווה חדשה

סער נגד בנט ולפיד: "יהירות בלתי נסבלת"

בתקווה חדשה זועמים הבוקר על בנט ולפיד, וסער אף מאשים את השניים ב"יהירות בלתי נסבלת" שלדבריו מנעה אמש את העברת המנדט לגוש השינוי | אלקין: "הזהרנו במהלך התהליך הזה שאיסוף ההמלצות לא יביא אותנו לשום פיתרון"

סער נגד בנט ולפיד: "יהירות בלתי נסבלת"
סער/לפיד/בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הערב הדרמטי בו גדעון סער החליט שלא להחליט ומחשש לאיבוד תמיכה למפלגתו המתפוררת בחר שלא להמליץ על מי מהמועמדים להרכבת הממשלה, בסביבתו תקופים הבוקר (שלישי) בצורה קשה את לפיד ובנט ומאשימים אותם בסיכול הענקת המנדט לגוש השינוי.

עמית סגל מפרסם הבוקר כי בשיחה עם מקורביו תקף סער את בנט ולפיד: "היהירות הבלתי נסבלת של בנט ולפיד מנעה אתמול את הענקת המנדט", כך הציטוט.

זאב אלקין, חבר תקווה חדשה, הסביר בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר" את המהלך בבית הנשיא שהפתיע רבים. "ממשלת השינוי היחידה שניתן להקים פה, אלא אם כן נתניהו יזוז הצידה ויהיה מועמד אחר מהמחנה הלאומי - שכרגע זה תיאורטי, זו ממשלה משותפת בהובלת נפתלי בנט ויאיר לפיד. זיהינו את זה מיד אחרי תוצאות הבחירות, פנינו לשני הצדדים ואמרנו, אנחנו את האגו שלנו שמים בצד, לא מתמודדים על ראשות הממשלה ומבקשים להפוך כל אבן כדי להגיע להבנות לפני ההמלצות לנשיא".

עוד אמר אלקין: "הזהרנו במהלך התהליך הזה שאיסוף ההמלצות לא יביא אותנו לשום פיתרון, כי כדי להגיע להטלת המנדט צריך להגיע להבנות. לצערנו לא הקשיב לנו", המשיך אלקין, "ההחלטה הזאת הייתה ידועה ליאיר לפיד מראש".

לטענה כי ההימנעות שלהם בהמלצות סיכלה את הענקת המנדט לגוש השינוי, השיב אלקין: "הפוך. אתם לא הייתם בחדר המשא ומתן, אנחנו כן. אנחנו יודעים שאפשר להגיע להבנות בין השניים, אבל אי אפשר לעשות את זה כשלפיד מחזיק במנדט באופן רשמי ובנט, בלי שיש הבנות, יצטרך לנקוט עמדה. לפיד ידע זאת מראש כשהוא יצא לדרך של איסוף ההמלצות, זה היה מסוכם בינינו שאם לא יהיו הבנות בינו לבין בנט, לא יהיו המלצות שלנו. הוא בנה בכלל על המפלגות הערביות שבסוף לא נתנו לו אפילו קול אחד".

גדעון סער יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד