י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"נשמתי הייתה בידי זרים"

"חגגתי את החירות": ניצולי המיסיון חוו לראשונה פסח בחייהם

סמינריון מיוחד שערך עבורם ארגון הפעילים יד לאחים לקראת החג כלל סיור פעיל במאפיית מצות שממנו יצאו כל אחד מהם עם מצות שאפה במו ידיו • התוצאה לא איחרה בדמות שיחו של אחד הניצולים: אחרי שנים שבהן הנשמה שלי הייתה בידי זרים, בחג הפסח השנה חגגתי את חג החירות • והוצאתי והצלתי

"חגגתי את החירות": ניצולי המיסיון חוו לראשונה פסח בחייהם
הניצולים באפיית מצות צילום: יד לאחים

חג הפסח נחוג השנה כהלכתו על ידי רבבות אלפי בני ישראל בכל מקום שהם, כשאליהם מצטרפים לראשונה יהודים תועים שארגון יד לאחים השיב לצור מחצבתם לאחר שהוציאם מזולל בואכה הדרך העולה בית א-ל.

מדובר בעשרות יהודים שניצלו בשנה האחרונה ממלתעות כתות המיסיון, 'היהודים המשיחיים' ו'עדי השם' שהשתתפו בסמינריון מיוחד שערך עבורם יד לאחים עוד קודם החג כהכנה לקראתו, על מנת לערוב לכך שכבר השנה יחגגו את החג כיהודים כשרים אחרי שחזרו לאלוקי ישראל ולעמו.

במרוצת השנה האחרונה, למרות סגירתן החלקית של הכנסיות המיסיונריות בשל מגבלות הקורונה, השקיעו המיסיונרים משאבים בסכומי עתק על מנת לצוד יהודים תועים ותמימי דרך ברשתם. למרבה הצער, הרחק מעין רואים, דווקא לנוכח תעתועי המצב הערפילי וחוסר הוודאות הגלומה בו, הצליחו המיסיונרים לצוד נשמות של יהודים תמימים שנפלו ברשתם ולעשות בהן שפטים.

מנגד, יד לאחים הפעיל כוחות ואנשי מקצוע על מנת להיאבק בכל הכלים הלגיטימיים במיסיונרים תוך הפניית משאבים מיוחדים לרשת המקוונת שבה מרבים המחפשים עצמם לשוטט ועלולים למעוד וליפול שבי. כמיטב המסורת המיומנת של יד לאחים, התבצעה המערכה למיגור פעילות מיסיונרית, הן בפעילות מנע והן במאבק על כל נשמה – תוך הושטת עזרה רוחנית ופיזית לאותם יהודים שנחשפו למיסיון והארגון איתר אותם, עמד לימינם ועשה הכל על מנת להעלותם אל דרך המלך.

לקראת חג הפסח הוחלט ביד לאחים לערוך לאותם יהודים סמינריון מיוחד שבמרכזו סיור במאפיית מצות כדי להעניק להכנות לחג חוויה מוחשית כמו על מנת לצייד אותם במצות - מאכל האמונה. מתוך רצון לאפשר להם להיות חלק מהאפייה עצמה, שמה הקבוצה פעמיה למאפיית 'מצות בית א-ל' שהנהלתה הסכימה מבעוד מועד לאפשר לחבריה לאפות את המצות בעצמם ולערוך להם סיור שיסביר על הליך האפייה.

אחרי שכל משתתף אפה לעצמו חצי קילו מצות שיספיקו לו לכל ימי החג, ואחרי שחוו מקרוב את אפיית המצות ושמעו על מקורותיה הקדושים ועל קיומה לכל אורך ההיסטוריה היהודית, ערכו להם אנשי יד לאחים 'ליל סדר לדוגמא' כדי שידעו את ההלכות והמנהגים הבסיסיים.

עם תום הסמינריון חולקו לכלל המשתתפים הגדות, חוברת הלכות שהוכנה במיוחד, יין וכן מצרכי מזון בסיסיים נוספים שיעזרו להם לערוך בהרחבה את הסדר כהלכתו. עבור חלק מהם, שנקלעו לנצרות לאחר שעד כה לא ידעו דבר וחצי דבר על יהדותם, ליל הסדר הקרוב יהיה הראשון שאותו יחוגו בחייהם, והמצות האלו יהיו הראשונות שאותם יאכלו מאז ומעולם.

התגובות שזרמו ליד לאחים במהלך חד הפסח ובעקבותיו היו רבות והן ביטאו את המהפך הגדול שהתחולל בחג בזכות פעולה זו ופירותיה. כזו היא תגובתו הנרגשת של דן, אחד הניצולים, שביטאה את תחושת כלל המשתתפים: "חג החירות מסמל את היציאה של העם היהודי מעבדות תחת עם אחר לחירות. החג הזה קיבל אצלי משמעות גם של חירות אישית מיוחדת שלה זכיתי: חירות של הנשמה שזכתה לצאת מהמאסר שבו הייתה. במשך שנים איבדתי את הזהות שלי ותעיתי במקומות זרים. אני לא יכול לתאר את ההתרגשות שהייתה מנת חלקי השנה, לחגוג השנה סוף סוף את חג הפסח שוב כיהודי, כמי שנשמתו שוב חזקה וחופשיה".

מיסיון יד לאחים אפיית מצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד