י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נפגעו לפני מספר חודשים

בלב ים: הצבים הצעירים שוחררו אל הטבע הפתוח • צפו

שני צבי ים צעירים אשר נפגעו מפסולת פלסטיק בים לפני מספר חודשים, שוחררו אתמול (שני) חזרה לטבע הפתוח לאחר שעברו טיפול מסור • צפו בתיעוד כניסתם אל המים

בלב ים: הצבים הצעירים שוחררו אל הטבע הפתוח • צפו
צבי הים ששוחררו אתמול צילום: אולגה ריבק / אורי לוי, רט''ג

רגע מרגש ומיוחד נרשם בלב ים כאשר שני צבי ים חומים צעירים, שנפגעו מפסולת פלסטיק, שוחררו חזרה לטבע לאחר שיקום ממושך במרכז הארצי להצלת צבי ים.

השניים שוחררו אתמול מול חוף מכמורת מסירה בלב הים בשיתוף עם תלמידי ותלמידות בית הספר מבואות ים.

שחרור צבי הים אל המים. קרדיט: אולגה ריבק, רט''ג.

צב אחד, שזכה לשם לוויתן, נמצא על ידי עובדי אסדת לוויתן בלב הים (השמות ניתנים לצבים על ידי אלו שמצאו אותם), כשהוא צף על פני המים באופן לא טבעי ומסובך כולו בשק פלסטיק שנכרך על גופו. מציאת הצב הפגוע דווחה לרשות הטבע ובעקבות זאת חבר לעובדי האסדה אלון פן, פקח היחידה הימית, פינה אותו להמשך טיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים.

הצב השני, דוד שמו, נמצא גם הוא מסובך כולו בפסולת פלסטיק בלב הים מול שמורת הטבע גדור על ידי דוד יוספיאן, תושב האזור, שדיווח על כך מיד למוקד.

שני הצבים זכו לטיפול מסור ומקצועי על ידי צוות המרכז הארצי להצלת צבי ים ועם שיקומם והתאוששותם במשך מספר חודשים שבו כאמור חזרה לטבע הפתוח.

במרכז הארצי להצלת צבי ים מציינים כי כאשר מוצאים צב ים מסובך ברשת/חבלים/שק פלסטיק אסור לשחרר את הפסולת מהצב באופן עצמאי ואסור להחזיר את הצב חזרה לים. שחרור של הפסולת לבד עלול לגרום לנזק חמור עוד יותר  וחייב להתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך.

במרכז מסבירים כי, "ההסתבכות בפסולת פלסטיק יכולה לגרום לחסם ולנמק בגפה, ולהצטברות של רעלים וחיידקים. כל עוד החסם חונק את הגפה, הרעלים נשארים בה. אם משחררים את החסימה בצורה לא מבוקרת, הרעלים מתפשטים אל תוך הגוף ועלולים להרוג את הצב. שחרור מבוקר מהשק תוך כדי מתן טיפול רפואי, נועד למנוע את ההרעלה. כמו כן, הצבים הצעירים האלה מותשים לאחר מאבק בשק שאליו הם קשורים ורזים מאוד כי לא יכלו לאכול כראוי, ולכן שחרור שלהם ישר חזרה לים עלול להסתיים במותם מתשישות ומצב גופני ירוד".

 

צב ים שחרור תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד