י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צדים מכרסמים

איך לבחור לוכד חולדות?

חולדה, שלפעמים נקראת גם עכברוש, היא בעל חיים נפוץ מאוד בארץ. בדרך כלל היא חיה בשטחים הפתוחים שעדיין נשארו בישראל, וגם במחילות מתחת לקרקע במרחבים העירוניים. מאחר שהן יודעות לשחות אפשר למצוא לפעמים חולדות גם בביוב, וכבר היו מקרים שבהם הגיחה חולדה רטובה דרך האסלה

איך לבחור לוכד חולדות?
לכידת עכבר צילום: PEXELS

בראשית המאמר חשוב להדגיש שבאופן עקרוני חולדה היא לא בעל חיים תוקפני. מצד שני, אם היא מרגישה שהחיים שלה בסכנה, היא באופן טבעי תרצה להגן על עצמה ובמצב כזה חולדה עלולה לנשוך - נשיכה כואבת שיכולה לגרום גם לזיהום. בנוסף חולדות חומדות את האוכל שלנו, ולכן אם נתקלים במכרסם כזה כדאי להזמין מיד לוכד חולדות מקצועי ולא לנסות להתמודד לבד. המלצה נוספת היא לבחור נכון את הלוכד, בהתאם לקריטריונים הבאים:

ניסיון בלכידת חולדות

המפתח העיקרי לפתרון מהיר ומוצלח של הבעיה הוא ניסיון. לוכד חולדות שכבר התמודד עם מכרסמים רבים מכיר היטב את ההרגלים שלהם, את מקומות המסתור האהובים עליהם, את האופן שבו הם נעים בתוך הבתים או העסקים ולכן יכול להימצא תמיד צעד אחד לפניהם - ולהבטיח שהם לא יוכלו להתחמק ממנו.

כשהמיקום של החולדה ידוע, וכשיש גישה אליו, הלכידה תתבצע באופן מידי. דרך אפשרית אחת היא עם לוכדן (מוט שבנוי במיוחד לתפיסת חולדות) ולפעמים הלוכד פשוט תופס את החולדה ביד (כשהוא כמובן עוטה כפפות עבות שיגנו עליו). במקרים אחרים הפתרון הוא מלכודות, ובמקרה כזה הדגש העיקרי הוא מציאת הנקודות הנכונות ביותר שבהן הן יוצבו.

שימוש במלכודות ולא ברעל

חולדה היא בעל חיים אינטליגנטי מאוד, וכמובן שרדן. בהתאם עשוי להתפתח קרב מוחות של ממש בינה לבין מי שמנסה לתפוס אותה - עוד סיבה חשובה לבחירת לוכד חולדות ותיק ומיומן.

בכל מקרה מומלץ להעדיף לוכדים שמשתמשים במידת הצורך במלכודות ולא ברעל. חולדה שהורעלה עלולה ליצור שרשרת של הרעלות שתפגע גם בציפורים ואפילו בחיות מחמד, ועוד סכנה היא שהחולדה תמות במקום שאינו גלוי לעין - כך שתחיו עם הגופה שלה זמן בלתי מבוטל עד שהריח יסגיר את המיקום של הפגר.

מבחינת מלכודות, יש 3 אופציות: מלכודת חשמלית שהורגת את החולדה במקום, מלכודת קפיץ שגם היא גורמת למוות מידי, ומלכודת כלוב שמשאירה את החולדה בחיים - ובמקרה כזה הלוכד חוזר אליכם, לוקח את הכלוב ומשחרר את החולדה בשטח פתוח רחוק מכם.

זמינות גבוהה

שיקול נוסף הוא הזמינות. כל מי שמגלה אצלו בדירה או בעסק חולדה, או אפילו "רק" סימנים לנוכחות של המכרסם הזה, רוצה מן הסתם להיפטר ממנה תוך זמן קצר ככל האפשר. בהתאם מומלץ לוודא מראש את זמן ההגעה של איש המקצוע, וכמו כן להעדיף חברות אמינות שעומדת בהתחייבויות שלהן, כמו למשל חברת מיכאל ובוריס הדברות.

עכבר עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד