י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החוק שיפסול את ליברמן

מצעד החוקים שמיהרו להגיש בכנסת ה-24

שלל הצעות חוק הונחו היום על שולחן הכנסת עם השבעתה. החוק שיפסול את ליברמן מלהתמודד לכנסת לצד חוקים מתריסים שהגישו כחול לבן וישראל ביתנו. וגם, חוק פסקת ההתגברות שאיחד את הליכוד, ימינה ויהדות התורה

מצעד החוקים שמיהרו להגיש בכנסת ה-24
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

רק לפני כמה שעות הושבעה הכנסת ה-24, ספק אם היא תמלא את ימיה, וחברי הכנסת המושבעים כבר מיהרו להגיש שורה של הצעות חוק, מימין ומשמאל הציגו שורה של 'הצהרות חוק', שספק אם יעברו, כל שכן שעוד לא ברור איזה צד יחזיק ברוב הקואליציוני.

בין הצעות החוק שהוגשו, היו כאלה שיעוררו סערה, שמא כבר בזמן הקרוב, כך למשל חוק 'פסקת ההתגברות' שהוגשה גם על ידי 'הליכוד' וגם על ידי איילת שקד וסיעת 'ימינה', לצד הצעת חוק של ח"כ מיקי זוהר ל"חופש הפולחן בהר הבית".

חבר הכנסת יצחק פינדרוס הגיש הצעת חוק שמבקשת לקבוע כי מועמד המסית נגד הציבור החרדי לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת, כתוספת לסעיף שפוסל מועמדים שהסיתו נגד מדינת ישראל ובעבר ועדת הבחירות פסלה כמה מועמדים מלהתמודד.

חבר הכנסת פינדרוס אומר כי הצעת החוק נועדה לפוסל את אביגדור ליברמן מלהתמודד לכנסת הבאה ה-25 במספר, "אי התייחסות המחוקק להסתה והפגיעה נגד האוכלוסייה החרדית אפשרה לאביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו, להסית במערכות הבחירות האחרונות נגד הציבור החרדי, בשורת אמירות, ראיונות ותשדירי בחירות שהרעילו את האווירה בציבור הרחב והביאו להסתה ואף אירועי אלימות נגד הציבור החרדי", אמר.

מטעם מפלגת 'כחול לבן' הגישו הצעות חוק שבאות להתריס ולהזיק לציבור החרדי, בהם הוספת ערך השוויון לחוק היסוד כבוד האדם וחירותו, חוק שהחרדים התנגדו לו, ועוד שורה של חוקים נגד ההלכה שיפגעו במוסד הנישואים.

כך, בישראל ביתנו ובכחול לבן הגישו הצעות חוק שנודעו לפגוע במעמדו של ראש הממשלה, הגבלת כהונת ראש הממשלה וחוק שלא יאפשר לאדם עם כתב אישום לכהן כראש ממשלה או כנשיא, זאת ברקע הדיווחים כי ראש הממשלה שוקל להתמודד על תפקיד נשיא המדינה.

יצוין כי גם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיש הערב את הצעת החוק הראשונה שלו לכנסת ה-24 - "הצעת חוק פסקת ההתגברות". בדברי ההסבר להצעת החוק כותב ח"כ גפני כי בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו מוצע לקבוע הוראה המאפשרת לכנסת ברוב של 61 חברי כנסת לחוקק חוק שייאמר בו במפורש שהוא תקף גם אם יש בו פגיעה בזכויות שלפי חוק היסוד.

פסקת התגברות אביגדור ליברמן הצעות חוק יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד