י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עברו טראומה

אחרי הסערה: הזוג החרדי שהורד מהטיסה מדבר

ארי ואביטל אייזנברג הורדו מטיסה כי בתם בת השנתיים שאכלה לא עטתה מסכה על פניה | האב והאם התראיינו לתקשורת ומסרו את גרסתם | החברה שכנראה מתביישת במעשה שתיעודים ממנו הופצו בעולם מסרבת להגיב 

אחרי הסערה: הזוג החרדי שהורד מהטיסה מדבר
אילוסטרציה צילום: pixabay

זוג חרדי מניו ג'רזי שהורד מטיסה של חברת 'ספיריט איירליינס' בגלל שבתם בת השנתיים לא עטתה מסיכה ואמר כי "זה שקר מוחלט שהם לא עטו מסכות".

ארי ואביטל אייזנברג, מטומס ריבר ניו ג'רזי, שהורדו מטיסה על לא עוול בכפם, בזמן שהיו על המטוס מאורלנדו עם שני ילדיהם ביום שני לאחר ששהו בחג הפסח בפלורידה.

"הכל היה בסדר ופתאום מישהו ניגש אלינו ומבקש שנצא מהמטוס", סיפר ארי לרשת 'פוקס ניוז', "שאלתי למה ומה לא עשינו בסדר ולא היה להם מה להגיד".

התיעודים הפכו לוויראליים, דיילת אילצה את המשפחה כולל בתם ריקי בת השנתיים, שישבה על ברכי אמה ואכלה יוגורט בגלל "אי עטיית מסיכה בזמן אכילת יוגורט".

אביטל מתעקשת מול הדיילת שהם "עוטים מסכות", אך הדיילת מציינת כי ריקי הינה ללא מסכה. מאוחר יותר שיקר נציג החברה ל'ניו יורק פוסט' כי בני הזוג "הפרו את מדיניות כיסוי הפנים של חברת התעופה, וכי ההפרה שלהם לא נתפסה במצלמה". ארי אייזנברג אמר כי תגובת החברה היא שקר. הוא אמר "אין לי מילים, שיגעון, אני מבין אם הייתי עושה משהו, אבל זה היה כלום, עמדנו להמריא".

אביטל, שנמצאת בחודש השביעי להיריונה, אמרה כי המקרה היה "טראומתי" עבור בתה ריקי ובנה דניאל בן ה-7, אשר הינו בעל צרכים מיוחדים.

ארי ואביטל אייזנברג הכחישו שהם לא עטו מסכות בזמן שטסו עם שני ילדיהם. "הבן שלי איחר את זמן קבלת התרופות שלו, תודה לקל שלא היה לו התקף", אמרה ל'פוקס ניוז'.

"הוא ישב שם עם טיטול רטוב, כי לא יכולתי להחליף אותו במהלך כל העניין, הבת שלי משתגעת מכל זה, זו הייתה חוויה נוראית ואיומה לעבור, שלא לדבר על מישהו עם ילד עם צרכים מיוחדים". לבסוף לאחר שהתיעוד הופץ לכל עבר, החברה החזירה את כל הנוסעים למטוס, כולל המשפחה החרדית, והדיילת הורחקה מהטיסה.

החברה דורשת מכל הנוסעים לעטות כיסוי פנים על אפם ופיהם, אלא אם כן הם אוכלים או שותים, או ילדים מתחת לגיל שנתיים שפטורים.

ה'ניו יורק פוסט' פנה לקבלת תגובה מחברת התעופה שלא הגיבה על הדברים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', חברת התעופה 'ספיריט איירליינס' פרסמה הצהרה לכאורה כוזבת, לאחר שזוג יהודים חרדים ושני ילדיהם, אחד מהם ילד בן 7 עם צרכים מיוחדים, הורדו מהטיסה מכיוון שפעוטה בת השנתיים לא עטתה מסיכה בזמן שאכלה יוגורט בעת שישבה על ברכי אמה שהיתה בחודש השביעי להריונה.

כל המקרה תועד היטב בסרטונים ויראליים, שם הדיילת נשמעת אומרת להורים "זה אי ציות, ואתם צריכים לרדת".

"אבל אנחנו חובשים מסכות!" נשמע אומר האב לדיילת, והיא ענתה "היא לא חובשת מסכה" כשהיא מצביעה על הפעוטה התמימה שאוכלת את היוגורט שלה. אך 'ספיריט איירליינס' פרסמה הודעה שקרית לכאורה, בהצהרה נאמר כי הטיסה התעכבה "בגלל המבוגרים שלא צייתו לחוק המסכות הפדרלי".

לאחר הפרסום והזעם באתרים חרדיים בארצות הברית כמו Yeshiva world news, והתגובות ברשתות החברתיות, דקות לאחר פרסום הציוץ החברה מחקה את הציוץ שלהם, ופרסמה הודעה שונה. "אנחנו מודעים לאינפורמציה שגויה לגבי טיסת 138 מאורלנדו לאטלנטיק סיטי, הטיסה נדחתה בגלל בעיות הקשורות לחוק המסכות, נתנו אישור לכל הנוסעים לחזור לטיסה אחרי שהבעיה נפתרה, הבטיחות של הנוסעים ואנשי הצוות מאד חשובים לנו".

זוג חרדים חרדים בטיסה מסכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד