י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

2 המתנות כבר לא יפארו את שולחן השבת

הרשות השניה עומדת להטיל מכה אנושה על תחנות הרדיו החרדיות: נשקלת האפשרות לאסור התרמות ברדיו לגופים חיצוניים • השדרנים הצרודים יוכלו לחזור לעבודתם הסדירה

רדיו קול חי. תמונת אילסוטרציה
רדיו קול חי. תמונת אילסוטרציה

מכה לתחנות הרדיו החרדיות: משלושה שימועים שפרסמה הרשות השנייה השבוע עולה, כי היא מתעתדת למנוע מהתחנות השגת הכנסות הנובעות מתוכן שיווקי במשדרים, הכוללים משדרי התרמה, הנהוגים בשנים האחרונות בתחנות החרדיות.

איסור ההתרמות עלול להוות מכה קשה עבור התחנות, אשר משיגות הכנסות רבות כתוצאה מתשדירי ההתרמות.

במכתב שהוציאה סמנכ"ל הרדיו ברשות, עידית צרנוביץ', היא מציינת כי הרשות בוחנת את האפשרות למנוע מבעלי הרדיו לקבל כל הכנסה ממשדרים אלה, ומבקשת נתונים בנוגע לאופי ההסדרים בין התחנה למבקש התרומה בכל הנוגע לקבלת הכנסות על ידי התחנה.

בנוסף שוקלת הרשות לקבוע, כי לבעל התחנה לא יהיה שום קשר ישיר או עקיף עם מערך גביית התרומות המתקבלות, וכי ידאגו לאישור מוקדם של הרשות לכל משדר התרמה. עוד שוקלת הרשות לדרוש מבעלי התחנות להעביר לידיה כל הסכם בעניין משדר התרמה.

עוד בוחנת הרשות הליך שבו כל תחנה תצהיר, כי הגורם המבקש תרומה הינו מוסד ציבורי; כי התרומות ישמשו למטרה שלשמן נלקחו בלבד; שלא ייעשה שימוש נוסף ברשימת התורמים; וכי אין למנהלי המוסד או לעובדיו עניין אישי או תועלת אישית בתרומות.

איסור על חלוקת הטבות לתורמים כמו קמעות או ברכות וכן איסורים שונים הנגעים בכמות המשדרים הכוללת ואורכם.

קישורים:
מקור: דה מרקר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד